در دیدار رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با سفیر فلسطین مباحث روز و مواضع دو جانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش آوا دیپلماتیک، صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران در ابتدای این دیدار که در دفتر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: از فرصتی که در اختیارم برای این دیدار اختصاص دادید، تشکر می کنم. 40سال است در جمهوری اسلامی ایران حضور دارم و همواره شاهد حمایت های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین بوده ام. حضرت امام خمینی(ره) دو پرچم را بلند کردند یکی پرچم حمایت از وحدت دنیای اسلام و دیگری پرچم اهمیت مسئله فلسطین.

وی افزود: در طول این چند سال تلاش کردم همواره در حد توانایی از جمهوری اسلامی ایران حمایت کنم در جنگ تحمیلی عراق علیه صدام موضعگیری کردم، علیه کمپ دیوید و اسلو موضعگیری کردم و در این راه تهدید به مرگ هم شدم اما با پیروی از ائمه اطهار و راهی که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نشان دادند تا امروز در این مسیر حرکت کردم.

صلاح الزواوی نیز در این دیدار اظهار داشت: از شما می خواهیم در نشست ها و ملاقات با کشورهای همسایه به صورت رسمی و غیررسمی به کشورهای همسایه بفهمانید که قدرت جمهوری اسلامی ایران و امکانات آن علیه کشورهای همسایه نیست بلکه به نفع آن‌ها نیز است و قدرت جمهوری اسلامی ایران باعث امنیت و قدرت کشورهای اسلامی و عربی می شود.

وی افزود: احساس می کنم کوتاهی هایی از نظر تبلیغات و وسایل ارتباط جمعی وجود دارد شما برای مردم دنیا روشن کنید و توضیح بدهید که جمهوری اسلامی ایران برای آنها خطر نیست و در کنار آنها و طرفدار آنها است این موضوع را باید حاکمان منطقه و مردم منطقه بدانند.

سفیر فلسطین در تهران در ادامه بیان کرد: صهیونیست‌ها در هفته های پیش یک گردهمایی و کنفرانس در قدس برگزار کردند که نسبت به آینده صحبت کردند و از همه یهودیان دنیا مجددا دعوت کردند که به فلسطین و اسرائیل بیایند این به معنای این است که اسرائیل همان اندیشه اسرائیل بزرگ را در سر می می پروراند و مسئله عادی سازی روابط به این معنا نیست که به حاکمیت کشورها احترام می گذارد این ها خدعه و نیرنگی برای نیات شوم اسرائیل است زیرا اینکه اسرائیل الان یهودی ها را برای اقامت در سرزمین های اشغالی دعوت می کند یعنی می خواهد فلسطینی ها را بیرون و آنها را جایگزین کنند برگزاری این کنفرانس ها یعنی آنها برای اینده برنامه ریزی می کنند و اشغالگری را دنبال می کند اما معتقدیم اسرائیل رو به زوال است و نابود خواهد شد و هیچ کدام از این برنامه ها و عادی سازی ها نمی تواند اسرائیل را از آینده قطعی خود بازدارد.

سفیر فلسطین در ادامه گفت: زیرا بر اساس روایتی از امیر المومنین(ع) که به مردم گفت یهودیان در اینجا نابود خواهند شد و صاحبان اصلی این سرزمین فلسطینی ها خواهند بود و پدران ما نیز سینه به سینه نقل کرده اند یهودیان می ایند دولت هم تشکیل می دهند اما در نهایت از بین می روند و دولت فلسطین مستقر می شود.

آیت الله محمد حسن اختری نیز در این دیدار گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همه مسئولین جمهوری اسلامی ایران شناخت کافی از جنابعالی دارند و موضع‌گیری‌های خوب شما در مقاطع مختلف برای ما گوشزد بوده است و همیشه شاهد عشق و علاقه شما به حضرت امام(قدس الله نفس الزکیه) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری(دام عزه) و مواضع جمهوری اسلامی ایران بودیم و همه مسئولین این عشق و علاقه شما را می دانند و شما را جدای از خود نمی دانیم شما را برادر خود و در میان خود می دانیم و شما را به عنوان یک ایرانی می شناسیمو به خوبی به دلسوزی های شما در مقابل فشارها و توطئه ها علیه جمهوری اسلامی ایران آگاه هستیم و این مواضع شما همواره مورد تقدیر ما است که همواره در کنار نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبری و مردم ایران ثابت قدم هستید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به خوبی موضع گیری های خوب شما را در قرارداد اسلو و کمپ دیوید، موضع گیری علیه صدام در جنگ تحمیلی و دفاع خوب در جلسات، کنفرانس ها، گفت و گوهای تلویزیونی و کنفرانس ها از حقانیت جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمن و تجاوزهای صدام علیه جمهوری اسلامی ایران به یاد داریم.

آیت الله اختری در ادامه بیان کرد: شخص مقام معظم رهبری(دام عزه) و همه مسئولین و رییس جمهور و مسئولین نظامی بارها در سخنرانی ها، نشست ها و گفت و گوهای دو جانبه و چند جانبه به کشورهای همسایه اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران دوست شما است و تجهیزات دفاعی برای دفاع از کل منطقه است و آمریکا باید از منطقه برود زیرا کشورهای منطقه می توانند امنیت را تامین کننند و نیازی به حضور نظامی و ناوهای آمریکا نیست و جمهوری اسلامی ایران همواره دست دوستی به سمت کشورهای عربی و همسایه دراز می کند و علاقه مند به همکاری های چند جانبه با آنها است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin