هان سونگ او، سفیر کره شمالی در تهران با محمدحسن آصفری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محمدحسن آصفری در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور گفت: توسعه تعاملات و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در حوزه های مختلف و مورد علاقه، به سود مردم دو کشور و موردحمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی در مجلس شورای اسلامی است.

 رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روحیه مقاومت و ظلم ستیزی مردم دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی بارها به دنیا ثابت کرده اند که می توان در برابر زورگویی و زیاده خواهی های آمریکا ایستادگی کرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا همچنین در این دیدار گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در مجلس شورای اسلامی در جهت توسعه مناسبات فیمابین و رفع موانع تلاش می کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر ضرورت تلاش سفرای دو کشور برای تسهیل ارتباطات تجاری، علمی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

هان سونگ او، سفیر کره شمالی در تهران نیز در همین دیدار گفت: تقویت و تحکیم ارتباطات میان مجالس دو کشور نقش مهمی در توسعه همکاری و مراودات دوستانه فیمابین دارد.

وی در ادامه افزود: توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران برای پیونگ یانگ از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی همچنین بر تداوم همکاری و اتحاد دو کشور در برابر دشمنان مشترک تاکید کرد و گفت: پشتیبانی و حمایت از منافع یکدیگر در مجامع منطقه ای و جهانی، اصلی تغییر ناپذیر در سیاست خارجی دو کشور است که با فشار هیچ کشوری متوقف نخواهد شد.

هان سونگ او در پایان این دیدار نسبت به اجرایی شدن کلیه توافقات فیمابین تهران و پیونگ یانگ ابراز امیدواری کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار علی اصغر عنابستانی عضو گروه دوستی پارلمانی و نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن نیز حضور داشت و به بیان نقطه نظرات خود پیرامون راههای توسعه و گسترش همکاری های فیمابین پرداخت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin