“کین ایچی کومانو” سفیر جدید ژاپن در کشورمان با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفتگو کرد.“علاءالدین بروجردی” رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش همکاری های دو کشور، به ظرفیت فراوان ایران و ژاپن برای تقویت و تحکیم مناسبات در عرصه های گوناگون به ویژه اقتصادی، صنعتی و فناوری اشاره و خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد برداشتن گام های عملی برای توسعه همکاری های دوستانه در همه عرصه ها به دور از برخی تلاش ها برای تأثیرگذاری منفی بر این روابط دوستانه و تاریخی باشیم.
وی مناسبات تاریخی ایران و ژاپن را میراث ارزشمندی برای نسل‌های آینده خواند و افزود: مسائلی مانند تحریم‌ها و فشارهای مغرضانه کنونی علیه ملت ایران گذرا است و باید این میراث ارزشمند را از گزند این مسائل به دور داشت و به نسل های آینده دو ملت سپرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ژاپن در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ترورهای اخیر دانشمندان کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی که از راه های مختلف نتوانسته اند ملت ایران را از ادامه راه برحقشان برای استفاده صلح آمیز هسته ای بازدارند اینک به این گونه اعمال ناجوانمردانه و اقدامات کور تروریستی متوسل شده اند.
وی تصریح کرد: این قبیل اقدامات تروریستی ملت ایران را در ادامه مسیر برحق خود پایدارتر خواهد کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تحولات اخیر شبه جزیره کره اظهار امیدواری کرد هر چه سریعتر صلح و آرامش به این منطقه حساس باز گردد.
بر اساس این گزارش، کومانو سفیر جدید ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به سابقه آشنایی خود با کشورمان گفت: ایران تغییرات زیادی در جهت رشد و پیشرفت در عرصه های گوناگون داشته است.
وی روابط دو کشور را مناسباتی مبتنی بر دوستی تاریخی و اعتماد متقابل خواند و اضافه کرد: باوجود فراز و نشیب های فراوان، با اراده رهبران دو کشور، این مناسبات همواره روندی رو به گسترش داشته است.
وی افزود: مصمم به توسعه و گسترش مناسبات با کمک مقامات دو کشور در همه زمینه های اقتصادی- علمی و فرهنگی می باشیم.
وی با اشاره به مذاکرات آتی ۱+۵ و کشورمان اظهار امیدواری کرد نتایج این گفتگوها و در حل سوء تفاهمات کنونی در بر داشته باشد.
سفیر ژاپن همچنین بر اهمیت همکاری های منطقه ای دو کشور به ویژه در مورد بحران افغانستان تأکید کرد و خواستار تقویت رایزنی ها در این زمینه شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin