دینکار پرا کاشی سریواستاوا، سفیر هند با جواد جهانگیرزاده رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند در مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، جواد جهانگیرزاده در ابتدای دیدار با سفیر هند ضمن اشاره به مراودات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی میان دو ملت گفت: پیوندهای تاریخی دو ملت به ویژه تعاملات فرهنگی فی مابین که از پیشینه طولانی برخوردار است، همواره بستر مناسبی را برای توسعه و تقویت روابط دوستانه فی مابین در عرصه‌های مختلف فراهم ساخته است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند در همین زمینه به تعاملات فرهنگی- ادبی دو ملت در طول تاریخ اشاره کرد و افزود:‌ دو کشور با وجود برخورداری از دیدگاه‌های مشترک در زمینه‌های مختلف سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی از فرصت‌های فراوانی برای توسعه روابط دوستانه در عرصه‌های گوناگون برخوردارند که با برنامه ریزی می‌توان از آنها بهره برد.

وی همکاری‌ میان هند و ایران در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای، اقتصادی و صنعتی را به نفع دو ملت و کشورهای منطقه خواند و افزود: تقویت روابط ایران و هند می‌تواند به ایجاد آرامش و ثبات پایدار در منطقه کمک کند.

دینکار پرا کاشی سریواستاوا، سفیر هند در ایران نیز در این دیدار ضمن تاکید بر علاقه‌مندی کشورش برای گسترش روابط دوستانه فیمابین به ویژه در عرصه روابط اقتصادی گفت: همکاری میان مجالس دو کشور می‌تواند به گسترش و رشد تعاملات فی مابین در عرصه‌های گوناگون به ویژه حل پاره‌ای مشکلات در مسیر توسعه روابط اقتصادی،‌ بازرگانی کمک کند.

در همین زمینه سفیر هند خواستار کمک گروه دوستی پارلمانی ایران- هند به جهت حل پاره‌ای مسائل و مشکلات در اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی،‌ صنعتی شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin