“یولیوش گویوو” سفیر لهستان در ایران با بهمن وکیلی مدیرعامل بانک توسعه صادرات در خصوص روشهای ارتباطات بانکی تبادل نظر کردند.به گزارش آوا دیپلماتیک، “یولیوش گویوو” سفیر لهستان در ایران طی دیدار با بهمن وکیلی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ضمن اشاره به قدمت ارتباط ایرانیان و مردم لهستان در گذشته دور، بر لزوم برقراری ارتباط میان بانكهای دو كشور و افزایش سطح مبادلات تجاری و همچنین آگاهی مردم دو كشور از قابلیت های اقتصادی متقابل تاكید كرد.

وی با تشریح خدمات بانك توسعه صادرات در قالب اعتبار خریدار و اعتبار فروشنده گفت: از آنجایی كه برقراری روابط اقتصادی میان تجار دو كشور مستلزم وجود ارتباط كارگزاری میان بانك ها می باشد، وجود تحریم های ظالمانه بانكی مانع مهمی برای ارتقا داد و ستد میان دو كشور است.

به گفته مدیرعامل بانك توسعه صادرات از مجموع 200 میلیارد دلار تراز مالی كشور سهم كوچكی متعلق به كشور لهستان است و قابلیت افزایش این سهم با توجه به بنیه اقتصادی دو كشور وجود دارد.

آقای وكیلی تبلیغات منفی غرب در خصوص ایران را عامل بازدارنده ای برای جذب توریسم در كشور عنوان كرد و گفت: شما به عنوان سفیر كه از نزدیك شاهد امنیت و ثبات اقتصادی در كشور ما هستید می توانید این اطلاعات را به فعالان اقتصادی و مردم كشورتان منتقل كنید.

“یولیوش گویوو” سفیر لهستان در این دیدار با اشاره به علاقمندی این كشور نسبت به ایجاد فرصت های اقتصادی برای سرمایه گذاری‌های كوچك در ایران گفت: باتوجه به اینكه لهستان ششمین اقتصاد قدرتمند در اروپا محسوب می شود این كشور می تواند شریك خوبی برای ایران باشد و موفق تر از بسیاری كشورها در ارتباطات تجاری عمل كند.

در این نشست سفیر لهستان خواستار تحكیم هر چه بیشتر تعاملات اقتصادی فی مابین شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin