ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی سفیر عمان در تهران با دکتر عباس مقتدایی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، مقتدایی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: تعاملات و همکاری های فیمابین ایران و عمان در زمینه های مختلف و ارتباطات دوستانه و حُسن همجواری دو کشور، الگوی مناسبی برای سایر کشورهاست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عمان در ادامه این دیدار افزود: گسترش مناسبات پارلمانی در پرتو تعامل و همکاری میان گروههای دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، نقش مهمی در تسهیل ارتباطات فیمابین در عرصه های مهم و مورد علاقه دو کشور دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در این دیدار گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عمان در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از توسعه همکاری های ایران و عمان در عرصه های مختلف، در جهت برطرف کردن موانع و مشکلات موجود در این مسیر گام برمیدارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: تعاملات پارلمانی میان مجالس ایران و عمان با حمایت سفرای دو کشور با سرعت به نتیجه مطلوب رهنمون می گردد.

ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی سفیر جدید سلطنت عمان در تهران نیز در همین دیدار گفت: دو کشور از توانمندی های فراوانی برای توسعه مبادلات و همکاری در بخشهای مختلف برخوردارند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین دو کشور افزود: همکاری گسترده میان مجالس دوکشور نقش موثری در کمک به رفع موانع موجود در مسیر گسترش همکاری ها دارد.

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: کشورش همواره از توسعه مناسبات دوستانه فیمابین دوکشور حمایت می کند.

لازم به ذکر است در این دیدار حسین میرزایی عضو گروه دوستی پارلمانی و دیگر نماینده اصفهان نیز حضور داشت و به بیان نقطه نظرات خود پیرامون راههای توسعه و گسترش همکاری های فیمابین پرداخت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin