لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در ابتدای این دیدار قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به روابط راهبردی دو کشور گفت: ارتباطات تاریخی و روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه فرصت‌های مناسبی را برای توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی فی مابین فراهم کرده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، دیپلماسی پارلمانی را برای تحکیم مراودات فیمابین با اهمیت خواند و افزود: مجلس شورای اسلامی و گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از هرگونه اقدامی در راستای گسترش ارتباطات با روسیه استقبال و حمایت می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و روسیه را سیاستی شکست خورده دانست و تصریح کرد: سیاست نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در بخش‌های انرژی و کشاورزی می‌تواند به ارتقا سطح مراودات دوستانه فی مابین منجر گردد و به تقویت و تحکیم مواضع دو کشور در عرصه‌های جهانی کمک نماید.

قاضی زاده هاشمی با تأکید بر عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر توافقات امضا شده میان کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تصریح کرد: با توجه به لغو تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران، توانمندی‌های فراوانی در بخش‌های نظامی و دفاعی در کشورمان وجود دارد که می‌توان از آن در راستای برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه بهره گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بر تسهیل مراودات تجاری میان بازرگانان دو کشور، تبادل تجارب در امر مبارزه با ویروس کرونا و همکاری‌های بانکی فیمابین تأکید کرد.

در ادامه این دیدار لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف گفت: همواره روابطی دوستانه در چارچوب منافع دوجانبه و براساس احترام متقابل میان روسیه و جمهوری اسلامی ایران برقرار بوده است و تبادل هیأت‌های سیاسی و پارلمانی و رایزنی و گفتگوهای مستمر نشان دهنده عزم مقامات دو کشور برای توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فی مابین می باشد.

سفیر روسیه در تهران با اشاره به توافق برجام گفت: روسیه در مقاطع مختلف همواره از جمله در برجام در کنار جمهوری اسلامی ایران بوده است و اخیراً نیز از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرد.

جاگاریان در پایان بر توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های مشترک و رفع موانع احتمالی با حمایت مجالس روسیه و ایران تأکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin