“جوانشیر آخوندوف” سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با “مهدی سنایی” رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.سنایی در ابتدای این دیدار با یادآوری سابقه دیرینه تاریخی و فرهنگی میان دو کشور گفت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و آذربایجان بستر مناسبی برای بسط و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان با تاکید بر وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان در دو کشور گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از هر گونه اقدامی برای افزایش حجم مبادلات تجاری و بازرگانی دو جانبه استقبال و حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توسعه و تقویت ارتباطات دو کشور را سبب تحکیم مناسبات بین دو کشور و مناسبات منطقه‌ای دانست و تصریح کرد: نباید اجازه داد دشمنان دو ملت با تبلیغات سوء و غیرواقعی در روند گسترش روابط دوستانه دو کشور خللی ایجاد کند.

در ادامه این دیدار جوانشیر آخوندوف، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران به ریشه‌های مشترک تاریخی و فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: همکاری‌های مشترک فرهنگی از جمله فعالیت مراکز فرهنگی و نمایشگاه‌های فرهنگی به تعمیق پیوندهای دوستانه دو کشور کمک می‌کند.

وی در پایان توسعه خط آهن میان دو کشور و تشکیل منطقه آزاد تجاری را باعث افزایش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور دانست و افزود: راه‌اندازی خط آهن شمال به جنوب، سبب تحرک بخش‌های مختلف اقتصادی میان کشورهای سازمان اکو می‌شود .

در این ملاقات آقایان خسته‌بند، قربانی و صلاحی نمایندگان مردم  بندرانزلی، آستانه اشرفیه و تفرش در مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان با بیان نقطه‌ نظرات خود بر گسترش ارتباطات دوجانبه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin