ابراهیم محمد الدیلمی سفیر جمهوری یمن در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید یمن در تهران و تبریک برای کسب موفقیت های مردم یمن در برابر اشغالگران و جنگ افروزان، گفت: مقاومت، ایستادگی و ایمان ملت یمن در برابر متجاوزان چاره و نتیجه ای جز تسلیم شدن به حل سیاسی بحران برای آنها بر جای نگذاشت.

 وی با اشاره به نقشه شوم آمریکایی و صهیونیستی برای تجزیه کشورهای منطقه، بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه، حفظ تمامیت ارضی کشورها و جلوگیری از سیاست تفرقه افکنانه و تجزیه طلبانه دشمنان، تاکید کرد و افزود: تهران از تمامیت ارضی و وحدت ملت یمن حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان خواستار حمایت مجامع بین‌المللی از حقوق از دست رفته مردم بی دفاع یمن شد و اظهار داشت: ضروریست نمایندگان واقعی مردم یمن بتوانند با امکان حضور در مجامع و سازمان های بین المللی خواسته های به حق و قانونی مردم خود را استیفا نمایند.

وی تداوم محاصره انسانی یمن را جنایتی بزرگ و فاجعه انسانی خواند.

ابراهیم محمد الدیلمی سفیر جدید یمن در تهران با ابراز تشکر از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت یمن، ماموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران را افتخار و باعث تقویت روابط دو کشور خواند.

وی با توجه به روند تحولات میدانی و سیاسی یمن بر ضرورت آتش‌بس کامل و لغو محاصره انسانی تاکید و آن را گام مهمی در تحقق هر گونه توافق سیاسی خواند.

سفیر جدید یمن در تهران با اشاره به تحولات منطقه و یمن اظهار داشت: از خواسته های برحق ملت یمن کوتاه نخواهیم آمد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin