“محمد جواد لاریجانی” دبیر ستاد حقوق بشر ایران با “جولیو هاس” سفیر جدید سوئیس در ایران دیدار و تبادل نظر کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدار با “جولیو هاس” سفیر سوئیس در ایران ضمن اشاره به گفتگوهای دوجانبه قبلی دو کشور در حوزه های حقوق بشری و قضایی از ابراز علاقه سفیر جدید سوئیس برای از سر گیری این همکاری ها استقبال کرد.

لاریجانی با بیان این که تهران – برن در یک دوره زمانی چند ساله، گفت و گوها و کارگاه های تخصصی مشترک حقوق بشری و قضایی خوبی را با یکدیگر برگزار کردند، از پیشنهاد سفیر سوئیس در ایران مبنی بر از سرگیری این مراودات دو جانبه استقبال کرد.

وی گفت: این گونه تعاملات بین دو سیستم قضایی فرصت مناسبی خواهد بود که هم دستگاه قضایی سوئیس از روندهای قضایی ایران و پیشرفت های حاصل شده بعد از انقلاب اسلامی و تحولات عمیقی که در آن پیدا شده مطلع شود و هم قضات ما از سیستم قضایی سوئیس و تجربیات قضات آنها آگاه شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران یادآور شد: سوئیس سابقه طولانی و پیشرفت قابل ملاحظه ای در خصوص دادگاه ها یا شوراهای حل اختلاف دارد.

لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: این روند در دستگاه قضایی ایران جدید است ولی مسیر تحول و پیشرفت قابل توجهی را طی کرده و ما می توانیم از تجربیات سوئیس در خصوص شوراهای حل اختلاف که بسیار مورد عنایت خاص سیستم قضایی این کشور قرار دارد، بهره مند شویم.

سفیر جدید سوئیس در ایران نیز در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه جانبه کشورش با ایران، خواستار از سرگیری گفتگوهای دوجانبه دو کشور در خصوص مسائل حقوق بشری و قضایی شد.

جولیو هاس با اشاره به مفید و سازنده بودن دیدارهای دو جانبه تخصصی حقوق بشری و قضایی که به صورت سالانه در ایران و سوئیس برگزار می شد، برخی محورهای مورد علاقه برای برگزاری و ادامه این کارگاه ها و گفت و گوهای مشترک از جمله دادگاه های حل اختلاف را مورد اشاره قرار داد.

هاس ابراز امیدواری کرد که این گفت و گوها مجددا در اسرع وقت میان دو کشور از سرگرفته شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin