“اومیت یاردیم” سفیر ترکیه در تهران با “علاءالدین بروجردی” رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، “علاءالدین بروجردی” رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با “اومیت یاردیم” سفیر ترکیه در تهران ضمن اشاره به تحولات اخیر عراق و فتوای مرجعیت در عراق علیه گروه تروریستی داعش گفت: قطعا گروه تروریستی داعش در عراق سرکوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور عراق است، افزود: دولت و ملت عراق خود توانایی سرکوب گروه تروریستی داعش را خواهند داشت و نیازی به مداخله خارجی ندارند.

بروجردی با بیان اینکه امنیت منطقه یک مجموعه به هم پیوسته است، افزود: ایران با دقت تحولات عراق را پیگیری خواهد کرد و در صورت نیاز آماده هرگونه همکاری با دولت عراق خواهد بود.

وی با بیان اینکه ضرر کننده اصلی تحولات اخیر سوریه و عراق امت اسلامی است، ابراز امیدواری کرد شاهد بازنگری سیاست ترکیه در مورد سوریه باشیم.

رییس کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات دوستانه ایران و ترکیه، افزود: مناسبات ایران و ترکیه الگویی از مناسبات برادرانه در جهان اسلام است و این روابط همواره به نفع امت اسلامی بوده و خواهد بود.

“اومیت یاردیم” سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه گسترش همکاری نزدیک دو کشور گفت: ایران و ترکیه دو قدرت بزرگ دنیای اسلام هستند و ترکیه همواره خواستار گسترش روابط دوستانه در همه زمینه‌ها با ایران است.

آقای اومیت یاردیم در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: جهان اسلام بازنده اصلی تحولات اخیر است.

وی حفظ تمامیت ارضی عراق را یک محور اصلی سیاست خارجی کشورش دانست.

سفیر ترکیه همچنین مراتب خرسندی دولت ترکیه از سفر اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به کشور را بیان کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin