سفیر ترکمنستان گفت: نخستین همایش اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر، ۱۲ مرداد همزمان با برگزاری اجلاس آکتائو در آوازه ترکمنستان برگزار می‌شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر ترکمنستان در تهران در دیدار با محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران ضمن اعلام این خبر افزود: در این همایش مسئولان کشورهای روسیه، ترکمنستان، آذربایجان، قزاقستان و ایران در سطح رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر حضور می‌یابند همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه توانمندی‌های تجاری ۵ کشور حوزه دریای خزر نیز برگزار خواهد شد و شرکت‌ها در همه حوزه‌ها امکان معرفی دستاوردهای خود را دارند.

کرباسی معاون بین الملل اتاق ایران نیز در این دیدار گفت: همایش اقتصادی کشورهای حوزه دریای خزر می‌تواند دستاورهای بسیار خوبی در برداشته باشد و جهت حصول اهداف لازم است برنامه‌ریزی صحیحی برای آن انجام شود.

وی همچنین پیشنهاد داد تا در خلال برگزاری این همایش و رایزنی‌های مقامات دولتی، مجمع تجاری نیز برای بدنه خصوصی برگزار و با حضور مقامات دولتی برای تأکید بر اهمیت مجمع، افتتاح شود.

کرباسی تاکید کرد: باید زمانی برای هم‌اندیشی بدنه خصوصی این ۵ کشور فراهم شود و مشکلات موجود و راهکارهای آنان پس از برگزاری مجمع به اطلاع بدنه دولتی و سران حاضر رسانده شود. در این صورت بخش خصوصی هم برای حضور در همایش و نتیجه‌مند بودن آن ترغیب خواهد شد. لازم است حداقل یک نیم روز کاری به این مجمع اختصاص یابد.

همچنین با توجه به اینکه دولت ترکمنستان میزبان این همایش است کرباسی تاکید کرد باید برای بخش خصوصی نیز میزبان تخصصی مانند اتاق بازرگانی ترکمنستان در نظر گرفته شود تا بتواند رایزنی‌ها، بازدیدها و سایر موارد مربوط به بخش خصوصی را برنامه‌ریزی کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin