سفیر جدید ایتالیا در ایران با دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان در محل این دانشگاه در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، دکتر طالبی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور سفیر ایتالیا در این دانشگاه، اظهار داشت: روابط ایران و ایتالیا از یک سابقه طولانی علمی اقتصادی و فرهنگی برخوردار بوده است. به‌ویژه فارغ از مسائل سیاسی همواره ثبات در روابط علمی وجود داشته است.

وی با تأکید بر این‌که هدف ما در توسعه روابط بین‌الملل متکی بر دیپلماسی علمی است، اعتقاد داریم که روابط علمی ما تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار نمی‌گیرد.

دکتر طالبی ضمن ارائه گزارشی از سابقه همکاری با دانشگاه‌های ایتالیایی، به وجود تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های مهم ایتالیایی ازجمله دانشگاه‌های لاسپینزا، پروجا، پاویا، بلونیا و غیره اشاره کرد که تاکنون در قالب برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های مشترک، سخنرانی‌های متعدد و اجرای پروژه‌های ادامه داشته است.

دکتر طالبی همچنین به خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس اشاره کرد و توسعه روابط بین دو شهر را مستلزم تقویت روابط دانشگاهی دانست.

وی اظهار امیدواری کرد روابط دانشگاهی بتواند در چارچوب طرح‌های افق ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا و برنامه‌های دیگر مثل برنامه مبادله اراسموس پلاس تحقق یابد.

رئیس دانشگاه اصفهان یکی از اهداف مهم دانشگاه را استقرار دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های ایتالیایی دانست که می‌تواند به توسعه روابط کمک کند.

وی همچنین یادآور شد که از سفیر ایتالیا انتظار می‌رود در تسریع روند ویزا برای استادان و دانشجویان همت گمارد.

جوزته پرونه سفیر ایتالیا نیز در این دیدار هدف از این سفر را بررسی توسعه روابط علمی، اقتصادی، فرهنگی شهرهای ایتالیا و اصفهان دانست.

وی تصریح کرد: اصفهان برای ما از جنبه‌های فرهنگی، علمی، تاریخی و صنعتی دارای اهمیت بسیار است به‌ویژه آن‌که تعمیق روابط دانشگاهی به درک بیشتر از توسعه روابط علمی و اقتصادی کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت دانشگاه اصفهان در منطقه و ارتباط مؤثری که این دانشگاه با جامعه و صنعت دارد، می‌تواند به هدف توسعه روابط علمی فرهنگی و مبادله استاد و دانشجو و بخصوص مبادله کارشناس و متخصص کمک کند.

سفیر ایتالیا اظهار داشت: عمدتاً دانشجویان و پژوهشگران ایرانی در اروپا ازلحاظ کیفیت علمی شناخته‌شده هستند و دانشگاه‌های ایتالیایی تمایل به همکاری در مبادله دانشجو دارند.

گفتنی است، در این دیدار دکتر طیبی مدیر بین‌الملل دانشگاه اصفهان، فیکارا رایزن اقتصادی و اسپنا دبیر اول همکاری فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران نیز حضور داشتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin