رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در تهران با احمد امیرآبادی‌ فراهانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، امیرآبادی‌ فراهانی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی دو ملت و با ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور بر لزوم تحکیم و گسترش بیش از پیش مراودات و مبادلات فیمابین، در کلیه زمینه‌ها تأکید کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان کشور دوست و برادر و همسایه ایران جایگاه خاصی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با تاکید بر نقش پارلمان‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی در تحکیم روابط دوستانه و تسریع همکاری‌های فیمابین گفت: با توجه به جایگاه مجالس دو کشور، برگزاری نشست‌های دو و چند جانبه پارلمانی با هدف حل و فصل مسائل موجود در منطقه‌ و همچنین رفع موانع احتمالی در مسیر تقویت و تحکیم روابط اقتصادی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی دو کشور تصریح کرد: با توجه به منابع نفتی و گازی جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیشرفت‌های خوب پاکستان در زمینه کشاورزی می‌توان این سطح از مناسبات را بیش از پیش گسترش داد تا ملت‌های دو کشور از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی در همین رابطه افزود: امیدواریم بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی و سایر کمیته‌ها و کمیسیون‌های ادواری دو کشور در سالجاری برگزار گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم تقویت همکاری‌های امنیتی- مرزی بین نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تاکید کرد و گفت: مقابله با اقدامات گروه‌های تروریستی و اشرار که به دنبال تخریب روابط و ایجاد ناامنی در مرزهای مشترک دو کشور هستند، باید بیش از پیش تداوم یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان از آرمان‌های فلسطین دفاع می‌کنند، متاسفانه برخی کشورهای اسلامی منطقه به دنبال عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌باشند.

وی افزود: اقدام اخیر امارات و بحرین خباثتی آشکار به آرمان فلسطین است لذا انتظار می‌رود همه کشورهای اسلامی بویژه کشورهای تاثیرگذار در این زمینه اقدامی موثر از خود نشان دهند.

رحیم حیات قریشی، سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد گفتگوهای مقامات دو کشور گفت: تبادل هیأت‌های پارلمانی و دولتی میان دو کشور در سطح خوبی قرار دارد که این سطح از تعاملات، نشان دهنده عمق دوستی و برادری دو ملت است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تسهیل صدور روادید میان تجار و بازرگانان دو کشور گفت: تسهیل صدور روادید برای بازرگانان و تجار ایرانی و پاکستانی موجب تسریع در رفت و آمد آنها و افزایش سطح مراودات اقتصادی فیمابین خواهد شد.

سفیر پاکستان در تهران در پایان این دیدار ضمن تاکید بر تلاش بی‌وقفه سفارت پاکستان در تهران برای تقویت و تحکیم روابط دوستانه دو کشور در همه زمینه‌ها بویژه در زمینه مراودات اقتصادی گفت: با توجه به مرزهای مشترک دو کشور، می‌توان با عملیاتی کردن بازارچه‌های مرزی سطح همکاری جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران را تقویت نمود.

شایان ذکر است خانم آزاد و آقایان دشتی اردکانی، سنگدوینی، محسنی بندپی، فاضلی و حسین‌زهی از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در این دیدار حضور داشته و با سفیر پاکستان در تهران در خصوص راه‌های توسعه روابط گفتگو و تبادل نظر نمودند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin