خانم گابریله یوئن رایزن فرهنگی سفارت اتریش در ایران طی سفر به شهر قم با رئیس دانشگاه باقرالعلوم دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم در ابتدای دیدار با خانم گابریله یوئن رایزن فرهنگی سفارت اتریش به پیشینه تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و اتریش اشاره کرد و گفت: روابط فرهنگی دو کشورایران و اتریش از سابقه طولانی و مستحکمی برخوردار است و دو کشور توانسته اند ارتباطات خوبی با یکدیگر داشته باشند.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به سفر اساتید این دانشگاه به اتریش گفت: در سفری که به همراه برخی از اساتید به اتریش داشتیم به خوبی قابل مشاهده بود که این کشور دارای مردمی با آداب و رسوم پسندیده و دارای ویژگی هایی هستند که دین اسلام در آن مورد تاکید می کند. و دانشگاه وین یکی از بهترین و مهم ترین دانشگاه های اروپا است.

دکتر مریجی در ادامه ضمن معرفی دانشگاه افزود: هدف دانشگاه باقرالعلوم ایجاد تعامل بین رشته ها در علوم انسانی و اسلامی است و دانشجویان این دانشگاه ضمن تحصیل در دانشگاه، در حوزه علمیه نیز به تحصیل ادامه می دهند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نشست مقدمه گسترش همکاریهای متقابل میان دانشگاه باقرالعلوم و مراکز دانشگاهی اتریش باشد.

سپس حجة الاسلام و المسلمین دکتر موسوی، معاون آموزشی و فرهنگی گزارشی از آمار دانشجویان، رشته ها و توانمندیهای علمی و آموزشی و فرهنگی دانشگاه را ارائه داد و گفت: هدف اصلی این دانشگاه آگاهی بخشی دادن به دانشجویان در زمینه رشته ها و علوم جدید انسانی است. بر این اساس، رشته های جدید مثل فلسفه فیزیک، فلسفه حقوق برای اولین بار در این دانشگاه تأسیس کردیم.

در پایان این نشست دکتر کرم اللهی، معاون پژوهش نیز گزارشی از توانمندیهای پژوهشی و رشته های علوم اجتماعی را ارائه داد و گفت: ظرفیت هایی در علم ایجاد شده که واژه ساینس نمی تواند آن را بیان کند. اگر شهود، وحی و عقل را از منابع علم بشناسیم، ظرفیت های بیشتری برای تولید علم ایجاد خواهیم کرد. لذا برخی از رشته های این دانشگاه، با این نگاه طراحی شده اند و تلاش دارند با علم مدرن نگاهی جدید داشته باشند.

در این دیدار خانم یوئن، با ابراز خوشوقتی از ملاقات و بازدید از این دانشگاه گفت: هدف از این سفر آشنایی بیشتر با توانایی ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل دانشگاه باقرالعلوم و راههای گسترش همکاری بیشتر است.

وی در ادامه افزود: ما می توانیم در زمینه های تبادل استاد، دانشجو، و همکاریهای علمی و پژوهشی همکاری خوبی داشته باشیم خصوصا در آموزش زبان آلمانی و رشته فلسفه زمینه های خوب و گسترده ای ایجاد کنیم.

رایزن فرهنگی اتریش در پایان گفت: امروز روز خوبی برای من بود که از دانشگاه باقرالعلوم بازدید داشتم و از شما دعوت می کنم که از کشور اتریش و دانشگاه های آن بازدید داشته باشید.

سپس از بخش های مختلف دانشگاه ازجمله کتابخانه، اطلاع رسانی و دانشکده زبان بازدید کرد و جلسه مشترک و اختصاصی با گروه زبان آلمانی و رئیس دانشکده زبان خارجی برگزار شد که راههای گسترش همکاری مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin