علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با “بارون میکائیل اشترنبرگ” سفیر جدید آلمان در تهران دیدار و  گفتگو کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با “بارون میکائیل اشترنبرگ” سفیر آلمان در ایران ضمن اشاره به پیشینه خوب آلمان در افکار عمومی ملت ایران ابراز امیدواری کرد که با تلاش رهبران آلمان برای حل پاره‌ای مشکلات و موانع بر سر توسعه همکاری‌های فی‌مابین در عرصه‌های گوناگون این زمینه مثبت هرچه بیشتر تقویت گردد.

وی افزود: منافع متقابل دو ملت در تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه دو کشور در تمامی زمینه‌هاست.

علاء‌الدین بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران سوریه و تقویت گروه‌های تروریستی توسط برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، گفت: تروریسم خطری بین‌المللی است که امنیت و آرامش تمامی کشورها در مناطق گوناگون را تهدید می‌کند که لازم است جامعه جهانی با همکاری‌ جمعی به مقابله با این تهدید اقدام کند.

وی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم می‌تواند مبنای خوبی برای همکاری‌های ایران و کشورهای اروپایی باشد، خاطرنشان کرد:کشورهای غربی نباید به خاطر منافع مقطعی زیان‌های دراز مدت ناشی از تقویت گروه‌های تروریستی را نادیده بگیرند.

در ادامه این دیدار “بارون میکائیل اشترنبرگ” سفیر جدید آلمان در ایران ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران برای حادثه تروریستی روز گذشته در بیروت، گفت: آلمان حملات تروریستی اخیر در بیروت را به شدت محکوم می‌کند و حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک را کاملا غیرقابل قبول می‌داند.

وی افزود: آلمان معتقد است تمام نیروهای سیاسی در لبنان باید با گفت‌وگو و مصالحه ضمن تقویت ثبات سیاسی کشورشان از اشاعه جنگ داخلی سوریه به لبنان جلوگیری کنند.

سفیر آلمان در ایران همچنین با تاکید بر علاقمندی پارلمانی کشورش برای گسترش همکاری‌های دوستانه با ایران، گفت: امیدوارم با آغاز به کار پارلمان آلمان شاهد فصل جدیدی در مناسبات دو پارلمان باشیم.

اشتنبرگ با بیان اینکه شرکت‌های آلمانی علاقمند به حفظ و توسعه ارتباط خود با ایران هستند، تأکید کرد: نگاه شرکت‌های آلمانی به نماینده ایران و زمینه‌های گسترش روابط دو کشور بسیار مثبت است، آنها می‌خواهند در ایران بمانند.

سفیر آلمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات جاری ژنو، خاطر نشان کرد: آلمان امید بسیاری برای توافق در ژنو دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin