نماینده‌ برنامه‌ جهانی غذا در ایران از هنرمند و نیز روزنامه‌نگار ایرانی به‌خاطر حمایت از برنامه‌ های این سازمان تقدیر کرد.

به گزارش آوادیپلماتیک، طی مراسمی از سوی برنامه جهانی غذا از “مصطفی اسداللهی” پیشکسوت هنر گرافیک و نیز “پرویز براتی” روزنامه‌نگار و دبیر سرویس هنر روزنامه‌ی شرق در ساختمان برنامه جهانی غذا در تهران تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم، “نگار گرامی” نماینده برنامه جهانی غذا در ایران ضمن تاکید بر ضرورت حضور حامیان قدرتمند در کنار این سازمان جهانی گفت: افتخار می‌کنیم که روزنامه‌ها و رسانه‌های ایران همواره در کنار ما و با ما بوده‌اند. همچنین مفتخر به همراهی حامیان بزرگی چون مصطفی اسداللهی بوده‌ایم. همچنین ما، چند سالی است که با پرویز براتی همکاری می‌کنیم و او در اطلاع‌رسانی سازمان ما نقش پررنگی داشته است.

در ادامه این مراسم “پرویزبراتی”دبیر سرویس هنر روزنامه‌ی شرق هم در سخنانی خاطرنشان کرد: گرسنگی، نسل کشی خاموش است. خیلی خوشحالم که اهالی رسانه در ایران همواره در صف مقدم مبارزه با این پدیده بوده‌اند. اهالی رسانه در ایران همواره در سطح بالایی از پذیرش مسوولیت اجتماعی ایستاده‌اند. در سال‌های گذشته روزنامه‌نگاران و خبرنگاران زیادی در ایران پا به پای نهادهای بشردوستانه، هنرمندان نیکوکار و خیران، رسالت مطبوعاتی خود را ایفا کرده‌اند.

او درباره‌ی برپایی نمایشگاه خیریه‌ برنامه جهانی در تهران که طی روزهای آینده در فرهنگسرای نیاوران آغاز می‌شود، گفت: در این نمایشگاه شاهد حمایت خوب هنرمندان پیشکسوت و جوان هستیم. برخی از هنرمندان شاخص مثل محمد احصایی در همکاری با نهادهای مختلف این‌چنینی حساسیت‌های بسیاری دارند ولی وقتی از نحوه‌ی عملکرد این سازمان مطلع شد، با نگاهی مثبت به این پروژه پیوست و کار اهدا کرد. اینجا یک نهاد بین‌المللی با سابقه‌ی روشن است و باعث افتخار هر کس است که حتی نقشی کوچک در این‌گونه فعالیت‌ها ایفا کند.

این روزنامه نگار در ادامه با تاکید بر اهمیت ابعاد معنوی فعالیت‌های انسان‌دوستانه گفت: جمع آوری منابع مادی بسیار مهم است اما بعد نمادین و سمبلیک این کارها بسیار مهم‌تر است. بخصوص در بحث گرسنگی که از دیرباز برای همه از جمله هنرمندان مطرح بوده و هنرمندان بسیاری در تاریخ هنر به این موضوع پرداخته‌اند. هنرمندان شاخصی مانند «فرانسیسکو گویا»، «ونسان ون گوگ» و «پابلو پیکاسو»، از این دسته‌اند. به نظرم وقتی شخصی این امکان را پیدا می‌کند تا در این‌گونه فعالیت‌های مشارکت کند، یک هدیه معنوی و الهی نصیب او شده است.

در ادامه‌ این برنامه، خانم گرامی با موثر خواندن فعالیت‌های رسانه‌ای در عملکرد سازمان‌های عام‌‎المنفعه گفت: قرار است کشور آلمان یک میلیون دلار به ما کمک کند که این اتفاق بی‌سابقه‌ای برای ما و حتی دیگر فعالان این حوزه در ایران است. این بودجه قرار است صرف پروژه «مبارزه جهانی با گرسنگی» در ایران شود. این عدد یک سوم نیاز سالانه‌ی ما برای تحت پوشش قرار دادن ۳۰ هزار پناهنده در ایران است.

نماینده برنامه جهانی غذا همچنین به نحوه‌ی تعامل این نهاد با هنرمندان پرداخت و اظهار کرد: خوشحالیم که بدون واسطه با هنرمندان همکاری کردیم و خود هنرمندان با اشتیاق کار‌های‌شان را به ما اهدا کردند و این برای ما با ارزش است. در واقع هر کدام از این اساتید به نوعی سخنگوی ما هستند و حرف چنین پروژه‌هایی از زبان آن‌ها شنیدنی‌تر است.

در پایان مراسم نماینده‌ برنامه جهانی غذا در ایران با اهدای لوح از جانب سازمان ملل از مصطفی اسدالهی و پرویز براتی تقدیر کرد.

دارا دربندی، سرپرست واحد اطلاع‌رسانی برنامه جهانی غذا در ایران و شکوفه ملک کیانی مشاور هنری برنامه جهانی غذا هم در این برنامه حضور داشتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin