سفیر بلغارستان با حضور در نمایشگاه بین المللی تهران با حسین اسفهبدی، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، دکتر حسین اسفهبدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای دیدار با هریستو پولنداکف، سفیر جدید بلغارستان در ایران، گفت: ایران همواره به‌دنبال توسعه روابط با دیگر کشورهای جهان است. ما مشتاق ارتقای سطح همکاری‌های اتاق مشترک ایران و بلغارستان هستیم و از طرف بلغار می‌خواهیم تا در این خصوص نهایت همکاری را داشته باشد.

وی ادامه داد: ایران خواهان برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در هر 2 کشور است، چراکه معتقدیم برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها، ایران و بلغارستان را به یکدیگر نزدیکتر خواهد کرد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران همچنین به حضور صنعتگران بلغارستان در ایران اشاره کرد و بیان داشت: ایران دارای بازار بزرگی است و درصورتی که صنعتگران بلغار در ایران سرمایه‌گذاری کنند، آنان می‌توانند در بازار کشورهایی همچون عراق و افغانستان نیز حضور فعال داشته باشند.

پولنداکف نیز در ادامه این دیدار ضمن تشکر از همکاری قابل توجه ایران در خصوص توسعه فعالیت‌های اقتصادی میان دو کشور، گفت: ایران طی سالیان گذشته همکاری قابل توجهی با کشور بلغارستان داشته است و ما تلاش داریم که این روابط بیش از هر زمان دیگر توسعه یابد.

وی ادامه داد: ما به‌دنبال برگزاری نمایشگاه صنایع‌غذایی و همچنین بهبود وضعیت حمل و نقل هستیم و بدون شک اگر برگزاری نمایشگاه‌ها افزایش یابد، شاهد یک تحول اساسی در همکاری‌های مشترک خواهیم بود.

وی بیان داشت: بلغارستان یکی از کشورهایی است که می‌توانند دروازه ورود ایرانیان به منطقه شینگن باشد چرا که پس از عبور از ترکیه این مرز های بلغارستان است که ایران را به اروپا متصل می‌کند. البته باید بگوییم ما به‌دنبال این هستیم که از طریق مرز زمینی نیز ویزا شینگن را برای ایرانیان صادر کنیم.

سفیر بلغارستان در ادامه به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: ایران در منطقه ای واقع شده است که از شمال به دریای خزر و از جنوب به دریای عمان متصل است، بنابراین امیدواریم بتوانیم در خصوص ورود به بازار های ‌آسیای شرقی از جمله چین از کمک های ایران بهرمند شویم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin