“ولادیمر اندرس گزاس كسادا” سفیر جدید كوبا در تهران با حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی رییس جمهور دیدار و استوار نامه خود را تقدیم كرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، دكتر روحانی در این دیدار با بیان اینكه بین ایران و كوبا در مسایل مهم بین المللی اشتراك نظر وجود دارد، گفت: ایران روابط خوبی با كشورهای آمریكای لاتین بوی‍ژه كوبا دارد.

رییس جمهور افزود: روابط دو كشور در سطح سیاسی بالاست و باید تلاش كنیم كه همكاریهای دوجانبه در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و فناوری را نیز توسعه دهیم.

دکتر روحانی اظهار امیدواری كرد كه در دوران مأموریت سفیر جدید كوبا، تهران – هاوانا شاهد رشد هر چه بیشتر روابط دو كشور در تمامی زمینه‌ها باشند.

رییس جمهور با اشاره به اینكه همواره قدرت‌های بزرگ بین كشورهای مستقل از جمله ایران و كوبا مشكلاتی را بوجود آوردند، تأكید كرد: ما باید با وحدت و نزدیكی بیشتر، به قدرت‌های بزرگ بفهمانیم كه دوران زورگویی به پایان رسیده و آنها را وادار كنیم كه در روابط با سایر كشورها برابری و عدالت را مد نظر قرار دهند.

دکتر روحانی افزود: ایران و كوبا با همكاریهای یکدیگر می توانند نقش مهمی در سازمان‌های بین‌المللی از جمله در جنبش عدم تعهد ایفا كنند.

رییس جمهور در پایان از پیام تبریك رییس جمهوری كوبا به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری در ایران و اعزام معاون رییس جمهور این كشور در مراسم تحلیف تشكر كرد.

“ولادیمر اندرس گزاس كسادا” سفیر جدید كوبا در تهران نیز در این دیدار با تاكید بر اهمیت روابط هاوانا – تهران، آمادگی كشور متبوعش را برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه در عرصه‌های مختلف اعلام كرد.

وی روابط دو كشور را تاریخی با پیوندهای مستحكم دانست و گفت: مأموریتم در ایران این است كه بیش از پیش روابط دو جانبه را گسترش و تقویت نمایم.

سفیر جدید كوبا همچنین با اشاره به مشتركات فراوان دو كشور در مسایل بین‌المللی از جمله در سازمان جنبش عدم تعهد، حمایت کشور متبوعش را از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران اعلام كرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin