در پی انتشار اخباری درباره تعرضات جنسی متقابل هیات‌های دیپلماتیک الجزایر و مراکش، سفارت الجزایر در تهران درباره این موضوع بیانیه ایی منتشر کرده است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، متن بیانیه سفارتخانه الجزایر به شرح زیر است:

رسانه های کشور مراکش اخباری را منتشر کرده و برخی از سایت های خبری بدون تحمل زحمت تحقیق و بررسی و اطمینان از صحت آن، خبر را نقل کرده ‌اند. این اخبار حاکی از تعرض فیزیکی یک مقام سیاسی بلندپایه الجزایری به یکی از اعضاء هیات مراکشی شرکت کننده در نشستی است که از سوی کمیته استعمارزدایی وابسته به سازمان ملل (گروه 24) تشکیل شده بود.

پیرو این اخبار سفارت الجزایر در تهران توضیحات ذیل را تقدیم می‌کند:

کشور الجزایر از زبان سخنگوی وزارت امور خارجه خود ضمن تکذیب این خبر، آن را ساختگی و بی پایه و اساس اعلام کرد. این مسؤول تصریح کرد که اتهامات کشور مراکش تنها یک نمایشنامه مسخره و تکرار سناریوهایی است که ما به آنها عادت داریم.

واقعیت امر آن است که یک دیپلمات زن جوان از هیات الجزایری، از همان ابتدای کنفرانس مورد آزار و اذیت مداوم اعضاء هیأت مراکشی قرار گرفته و این مسأله تا آنجا پیش می رود که مسؤولان کشور میزبان (سنت وینسنت و گرنادین‌) طرف الجزایری را مورد حفاظت و حمایت شخصی خود قرار می ‌دهند.

کشور الجزایر رفتار هیات مراکشی را – که از سوی مسؤولان برگزاری این کنفرانس بین‌المللی قابل پیگیری و مورد تأیید است – به اطلاع دبیرکل سازمان ملل رسانده است.

وزارت امور خارجه الجزایر در اعتراض به رفتار هیات مراکشی، سفیر این کشور در الجزایر را فراخواند.

جناب آقای عبدالقادر مساهل؛ وزیر امور مغرب اسلامی، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب اعتراض شدید الجزایر را نسبت به آزار و اذیت هیات مراکشی در مورد دیپلمات زن الجزایری به اطلاع او رسانده و اذعان داشت که این قبیل رفتارهای ناپسند مغایر با اصول اولیه تعامل و مخالف با آداب و عرف رفتار دیپلماتیک است.

در همین راستا، به سفیر مراکش گفته شد که الجزایر منتظر عذرخواهی دولت مراکش است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin