یک مجتمع فرهنگی که با سرمایه گذاری وزارت کشور، کمیسیون اروپا و دولت‌های نروژ و سوئد در روستای مبارک آباد قم ساخته شده است به طور رسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این مجتمع فرهنگی با هدف ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به مردم و اتباع خارجی و با همکاری برخی نهادهای بین المللی در روستای مبارک آباد قم احداث شده است.

مجتمع فرهنگی مبارک آباد با همکاری و مشارکت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و اداره کل همکاری و توسعه بین الملل کمیسیون اروپا و وزارت خارجه کشور نروژ و سوئد و سازمان امورپناهندگی نروژ ساخته شده است.

در مجتمع فرهنگی مبارک آباد خدمات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و مهارتی به مردم این روستا و شهر قنوات و حدود پنج هزار نفر از اتباع خارجی ساکن در این منطقه ارائه می‌شود.

در مراسم بهره برداری این مجتمع سفرای نروژ و سوئد و نمایندگان سفارت خانه های دانمارک، انگلیس و اتریش و مسئولان محلی حضور داشتند.

 سیدمحمد رضا هاشمی، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار در این مراسم گفت: بیش از دویست هزار تبعه خارجی از یکصد و ده کشور در امنیت کامل در استان قم ساکنند که بیشتر آنها از کشور افغانستان هستند.

 هاشمی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به اتابع خارجی گفت: بیش از 25هزار تبعه خارجی در قم شاغل هستند و جمعیت دانش آموزی و دانشجویی اتباع خارجی در استان بیش از سی هزار نفر است.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار با تشکر از کشورهای همکاری کننده برای ساخت و اداره مجتکع فرهنگی مبارک آباد بر آمادگی استان برای گسترش این نوع همکاری ها تاکید کرد.

 سفیر نروژ در تهران هم در این مراسم گفت: دولت نروژ به کمک به ایران برای خدمات رسانی به اتباع و پناهندگان خارجی افتخار می‌کند و موفقیت در این مستلزم مشارکت نهادهای بین المللی کشورها ومسئولان ملی و محلی است.

سفیر سوئد در تهران هم با قدردانی از همبستگی جمهوری اسلامی ایران با اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانی بر آمادگی کشورش برای استمرار کمک ها و حمایت های لازم برای کاهش بحران های انسانی در کشور های مختلف تاکید کرد.

رمضان پناهی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هم گفت: اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانی مقیم روستاهای مبارک آباد و شهر قنوات و اهالی این مناطق می توانند از خدمات فرهنگی، آموزشی این مجتمع بهره مند شوند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin