نمایشگاه عکس “نیکاراگوئه، مبارزه علیه تروریسم” با حضور برخی از سفرای خارجی در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در این مراسم ماریو بارکرو بالتودونو، سفیر نیکاراگوئه در ایران ضمن خوشامدگویی به تمام سفرای کشورهای حاضر در این مراسم گفت: پیش از آوریل سال جاری، نیکاراگوئه کشوری بود که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی روبه توسعه بود. سازمان های بین المللی نظیر صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، سازمان فائو، یونیسف، یونسکو، سازمان بهداشت جهانی و بسیاری از سازمان های دیگر از نیکاراگوئه تمجید کرده اند.

وی ادامه داد: نیکاراگوئه امن ترین کشور در آمریکای مرکزی بود. برای مدت طولانی کمترین میزان جرم در آمریکای مرکزی را داشت. جرایم سازمان یافته بین المللی نتوانسته بودند در نیکاراگوئه جمع گردند، اما در ۱۸ آوریل، جنبشی آغاز گشت تحت عنوان “اعتراضات صلح آمیز” به بهانه قانون اصلاحاتی که در برخی امور سیستم تامین اجتماعی به پیشنهاد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی ایجاد شده بود.

به گفته سفیر نیکاراگوئه، امروز می دانیم که بستر این کار از قبل طی چندین سال برنامه ریزی شده و آن روز طغیان کرد. امروز ما می دانیم که سالها از سوی آژانسهای ایالات متحده امریکا این برنامه تامین مالی شده است و همچنان ادامه دارد.کنگره ایالات متحده اخیرا ۵۰ میلیون دلار برای ترویج دموکراسی در نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا اختصاص داده است. بنابراین ، برای ایالات متحده ترویج دموکراسی این است که هر کشوری را ویران کند؟

وی تصریح کرد: در طی سالها آمادگی سازی های سیاسی، ایدئولوژیک و اجتماعی وجود داشته است از جمله گروه های شبه نظامی که آنها به طور غیرمسئولانه با جنایتکاران و اعضای باند تغذیه شده و بدین ترتیب به گروه های تروریستی واقعی تبدیل شدند.ایالات متحده در تاریخ ۴ سپتامبر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت در نیویورک شد تا نیکاراگوئه را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی اعلام کند.

بالتودونو با بیان اینکهاین فکر بسیار احمقانه یا بدبینانه است که یک کشور کوچک مانند نیکاراگوئه می تواند تهدیدی برای امنیت بین المللی باشد، افزود: تروریست نامیدن آنها یک مساله عقیدتی ساده نیست، یک مساله معنایی نیست، موضوع حقایق و متدهای به کار گرفته شده است، از جمله اشتیاق دیوانه وار آنها به نشان دادن فیلم های خشونت آمیز در حین ارتکاب جرائمی چون شکنجه، قتل، تجاوز جنسی، سوزاندن مردم و ساختمان ها، عمدتا ساختمان های دولتی، و همچنین خانه های شخصی با ساکنین داخلشان. موانعی که مراکز واقعی جنایتکاران و تروریست ها هستند.

 وی تصریح کرد: بنابراین بدون شک آنها تروریست هستند. تروریست های تامین شده توسط آژانس های ایالت متحده امریکا از طریق موسسات غیر دولتی نیکاراگوئه.ما نمی توانیم ساده لوح باشیم. تظاهرات ها تنها با هدف ایجاد یک کودتا علیه دولت مشروع منتخب نیکاراگوئه سازماندهی شده بودند.

سفیر نیکاراگوئه در ایران خاطر نشان کرد: اما مهم نیست که آنها چه کار می کنند، نیکاراگوئه تجاوز آمریکا را در گذشته را شکست داده است. امروز مردم نیکاراگوئه به خیابان ها می آیند تا ببینند و اطمینان حاصل کنند که صلح در هر گوشه ای از کشور وجود دارد. صلح چیزی است که نیکاراگوئه می خواهد. مردم و دولت نیکاراگوئه خواهان صلح هستند. آیا این خواسته بزرگی است؟!

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin