در مراسمی به همت انجمن دوستی ایران و بوسنی و هرزگوین، خانواده های شهدای ایرانی جنگ بوسنی مورد تقدیر قرار گرفتند.ضیافت افطاری با حضور “امیر حاجیکا دوینچ” سفیر بوسنی در ایران، “اکبر ترکان” رئیس انجمن دوستی ایران و بوسنی و شماری از خانواده های شهدای ایرانی جنگ بوسنی در محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
این مراسم به همت انجمن دوستی ایران و بوسنی و هرزگوین و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یک قاری بوسنایی آغاز شد. سپس حجت الاسلام نواب نایب رئیس انجمن دوستی ایران و بوسنی و هرزگوین در سخنان کوتاهی اظهار کرد: ماه رمضان، ماه الفت و دوستی و دید و بازدید است و مسلمان از این نعمت بزرگ بهره مند هستند.
وی ادامه داد: این روزها بحثی تکراری مطرح شده است مبنی بر ایرانی بودن یا اسلامی بودن ما. در این باره تکلیف ما را قرآن روشن کرده و خداوند فرموده است که شما یک امت واحده ای هستید و مرا بپرستید. بنابراین رنگ و نژاد و بوسنیایی و ایرانی در امت مسلمان اهمیتی ندارد. همه مسلمانان در هر کجا هستند با هم برادرند و هویت ما در گرو مسلمان بودن ما است.
در ادامه “امیر حاجیکا دوینچ” سفیر بوسنی و هرزگوین نیز با ابراز خشنودی از اینکه ماه مبارک رمضان را در ایران سپری می کند خاطرنشان کرد: امروز بین ایران و بوسنی و هرزگوین تبادلات فرهنگی فراوانی انجام می شود و هم چنین این دو کشور با سایر کشورهای مسلمان مراودات فرهنگی زیادی دارند که نشان از وجود اتحاد بین مسلمانان دارد و اختلاف حادی بین آنان وجود ندارد.
سمنانی مدیر دفتر ریاست حوزه هنری نیز در ادامه این مراسم به نیابت از محسن مومنی شریف پشت تریبون قرار گرفت و گفت: حوزه هنری افتخار می کند که در این دوستی و جمع محبت آمیز نقشی ایفا کرده است. یکی از مهمترین بسترسازان این جمع دوستی، هنرمندان بودند و حوزه هنری امیدوار است زمینه ساز دوستیها و تعاملات بیشتر باشد.
در ادامه از خانواده های شهید حیدری، نواب و نیکنام؛ شهدای ایرانی جنگ بوسنی تقدیر و قدردانی شد. انجمن دوستی ایران و بوسنی و هرزگوین هم چنین از رضا برجی، سیف الله آشیانه و محمدرضا عرب مستندسازان فعال در جنگ بوسنی، لبنان و افغانستان تجلیل به عمل آورد. در این مراسم یک لوح تقدیر به سفیر بوسنی و هرزگوین در ایران اهدا شد.
رضا برجی عکاس و مستندساز جنگ که در این مراسم برخی عکسهای خود از جنگ بوسنی را به نمایش گذاشته بود یک تابلو شامل عکسهایش از جنگ بوسنی را به مهندس اکبر ترکان رئیس انجمن دوستی ایران و بوسنی وهرزگوین اعطا کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin