سفیر برزیل در ایران گفت: برزیل علاوه بر بخش کشاورزی به دنبال توسعه روابط خود با ایران در حوزه های پتروشیمی، نانو تکنولوژی و صنعت است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، لودمار گونسالوس دی آگیارنتو، در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به مراودات اقتصادی برزیل با ایران افزود: بخش کشاورزی حجم بالایی از این مراودات را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: برزیل با وجود این تحریم‌ها، تمایل به گسترش روابط با ایران دارد و ایران نیز از تحریم‌ها به نفع خود و برای توسعه خودکفایی بهره‌مند شده است.

سفیر برزیل در ایران با تاکید بر اینکه این کشور مخالف هرگونه تحریم و تنش است، گفت: امیدوارم به زودی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران لغو شود و روابط ایران و برزیل توسعه یابد.

لودمار گونسالوس دی آگیارنتو، شناخت دو کشور از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر را ناچیز دانست و ادامه داد: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه تراکتورسازی در برزیل اصلا شناخته شده نیست و اگر برزیلی‌ها از این قابلیت‌ها آگاهی داشته باشند مطمئنا خواهان استفاده از تولیدات آن خواهند بود.

وی قیمت و کیفت تراکتورهای گروه صنعتی تراکتورسازی را کاملا رقابتی در بازارهای برزیل اعلام و یادآوری کرد: کشاورزان برزیلی حتما از حضور تراکتورهای ایرانی استقبال خواهند کرد.

لودمار گونسالوس دی آگیارنتو، شرکت در نمایشگاه‌ها را نخستین گام برای شروع حضور تراکتور در برزیل عنوان کرد و افزود: مجموعه‌های صنعتی ایران به خصوص تراکتورسازی با پشت سر گذاشتن تحریم‌ها و رسیدن به خودکفایی پله‌های ترقی را به خوبی طی کرده‌اند.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه این گروه در عرصه‌های جهانی گفت: تمام مراحل تولید یک محصول کامل تراکتور در زیر مجموعه‌های این کارخانه انجام می‌شود به طوری که قراضه‌های آهن وارد تراکتورسازی شده و با طی مراحل ذوب، ریخته‌گری، قالب سازی، ماشین‌سازی، کابین‌سازی و غیره، در نهایت محصول تراکتور از آن خارج می شود.

مصطفی وحیدزاده، کیفیت و قیمت تولیدات تراکتورسازی را قابل رقابت با بسیاری از شرکت‌های جهانی اعلام کرد و افزود: صادرات به ۱۵ کشور دنیا و حضور تولیدات ریخته‌گری تراکتورسازی در قلب اروپا از جمله آلمان و ایتالیا و سایر کشورها دلیلی بر این ادعا است.

وی برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار دستگاه در سال جاری در کنار چشم انداز صادراتی سه هزار دستگاهی به ۲۵ کشور دنیا را در راستای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه تراکتورسازی ایران دانست.

در پایان این نشست دو طرف بر گسترش مراودات دو جانبه کشور و بخصوص تراکتورسازی ایران تاکید کردند و مقرر شد اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهند و توجهی به وجود تحریم‌ها نداشته باشند تا به محض لغو تحریم‌ها آمادگی برای انجام تبادلات و رسیدن زودتر از موعد به اهداف پیش‌بینی شده و مورد نیاز امکان‌پذیر باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin