مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به منظور توسعه همکاری های دریایی و بندری بین ایران و اسپانیا می توان کمیته مشترکی ایجاد کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با ادواردو لوپس بوسکتس؛ سفیر اسپانیا در ایران که در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، با اشاره به همکاری قابل توجه ایران با نماینده اسپانیا در سازمان جهانی دریانوردی، اظهار داشت: ایران؛ همکاری خوب و قابل قبولی در روابط بندری و دریایی با کشور اسپانیا به ویژه در سازمان جهانی دریانوردی دارد.

محمد راستاد با بیان اینکه پتانسیل بالایی برای افزایش همکاری های دریایی بین ایران و اسپانیا وجود دارد، گفت: با توجه به تنوع کاربری بنادر ایران در جنوب و شمال کشور و سابقه همکاری با شرکت های اسپانیایی در تأمین تجهیزات بندری، پتانسیل همکاری بین دو کشور، بسیار بالا است.

او با بیان اینکه ایران یکی از اعضای اصلی سازمان جهانی دریانوردی است، تصریح کرد: برای گسترش همکاری های دریایی و بندری بین دو کشور ایران و اسپانیا می توان کمیته مشترکی ایجاد کرد تا امکان رایزنی های بیشتر با نمایندگان اسپانیا در سازمان جهانی دریانوردی، فراهم شود.

راستاد با اشاره به رشد قابل توجه فعالیت های بندری و دریایی بنادر ایران نسبت به سال های گذشته خاطرنشان کرد: ایران در مجمع آتی آیمو شرکت خواهد داشت و امکان نشست دو جانبه بین ایران و هیأت اسپانیایی به منظور مذاکره در زمینه گسترش همکاری های دریایی و بندری بین دو کشور وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از سفیر اسپانیا برای بازدید از بنادر شمالی و جنوبی کشور به منظور آشنایی با ظرفیت های بالای بندری و دریایی ایران دعوت به عمل آورد.

ادواردو لوپس بوسکتس؛ سفیر اسپانیا در ایران نیز در این دیدار با تاکید بر پیشنه تاریخی همکاری بین دو کشور و حضور فعال در کمیته های فنی آیمو، اظهار داشت: ایران و اسپانیا، دو کشور استراتژیک هستند و امکان همکاری و استفاده از پتانسیل بندری و دریایی هردو کشور مهیا است.

وی در ادامه خواستار حمایت رسمی ایران ازکاندیداتوری اسپانیا در دسته “ب” مجمع سازمان جهانی دریانوردی شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin