نخستیین نمایشگاه بین المللی آلومینوم ایران با حضور سفیر بلغارستان در ایران در محل دایمی نمایشگاه های غرب کشور در اراک گشایش یافت.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این نمایشگاه با حضور 40 شرکت فعال داخلی و خارجی در بخش آلومینیوم در فضایی به وسعت 3000 متر مربع گشایش یافت.

سه شرکت فعال آلومینیوم از کشورهای قزاقستان، کره جنوبی و بلغارستان نیز در این نمایشگاه به مدت سه روز جدیدترین فرآورده های آلومینیم را به معرض نمایش گذاشته اند.

ایجاد زمینه مناسب برای انعقاد تفاهم نامه های همکاری تجاری با شرکت های آلومینیوم داخلی کشور به خصوص فعالان این عرصه در استان مرکزی مهمترین هدف دعوت از شرکت های خارجی است.

همزمان با این نمایشگاه، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، تاسیسات، ماشین آلات و صنایع وابسته نیز در محل نمایشگاه های غرب کشور در اراک گشایش یافت.

این نمایشگاه نیز در فضایی به وسعت 5000 متر مربع و با حضور بیش از 80 شرکت کننده فعال در زمینه های ساختمان، انبوه سازی، آسانسور، پله برقی، سرمایش و گرمایش، شیرآلات و لوله برپا شده است.

سفیر کشور بلغارستان در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه بین المللی آلومینیم در اراک گفت: ظرفیت های استان مرکزی در حوزه صنعت کم نظیر است و تمایل زیادی برایجاد و تقویت ارتباط صنعتی و تولیدی با این خطه در زمینه های فولاد، آلومینیم، نفت و کشاورزی از سوی بلغارستان وجود دارد.

هریستو پولنداکف، افزود: قیمت تمام شده بسیاری از کالاهای صنعتی در این نمایشگاه پایین تر از کالاهای مشابه ای است که از ترکیه و اروپا برای بلغارستان تهیه می شود و این مهم مزیت قابل توجهی برای توسعه روابط با ایران است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی نیز خاطرنشان کرد: حضور هیات های مختلف تجاری و اقتصادی در استان مرکزی در سال جاری نتیجه برجام است و باید از فرصت پیش آمده نهایت بهره برداری برای استان صورت بگیرد.

ظفر افشون افزود: بلغارستان بازار خوبی را برای کالاهای ایرانی دارد و استان مرکزی به دنبال توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور است.

برگزاری 13 سمینار تخصصی و صنعتی از برنامه های جانبی این نمایشگاه بین المللی است.

این نمایشگاه تا 16 مهرماه جاری از ساعت 15 تا 22 پذیرای علاقه مندان است.

بیش از 200 شرکت در زمینه های مختلف فلز آلومینیوم در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin