احمد نادری نماینده مردم تهران ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس با رحیم حیات قریشی، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نادری با اشاره به روابط خوب و سازنده میان مجلس شورای اسلامی و مجالس سنا و ملی پاکستان اظهار کرد: روابط دیرینه میان دو کشور ایران و پاکستان وجود دارد، اما با توجه به شرایط موجود در جهان و اتفاقاتی که اکنون شاهد آن هستیم، روابط میان کشورهای اسلامی باید بیشتر تقویت شود زیرا امروزه اسلام‌هراسی و توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام افزایش پیدا کرده است.

 وی افزود: توهین‌ها عمدتاً از سوی کشورهای غربی است و ایجاب می‌کند، مجالس دو کشور و همچنین مجالس کشورهای اسلامی رایزنی‌های خود را در این خصوص افزایش دهند، برای اینکه لزوم مقابله با گفتمان اسلام هراسی امروزه بیشتر از گذشته حس می‌شود.

رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس (IPU) با اشاره به ظرفیت های بین المللی بیان کرد: مجامع آسیایی، کشورهای اسلامی و اتحادیه بین المجالس ظرفیت‌های بالایی دارند و باید از آنها برای ایجاد وحدت، همدلی و یکپارچگی میان کشورهای اسلامی استفاده کرد.

نادری در پایان ابراز امیدواری کرد تا دو کشور بتوانند، سطح مناسبات خود را در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی افزایش دهند.

در ادامه این دیدار رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان گفت: مجلس شورای اسلامی بازتاب دموکراسی و اراده مردم ایران است و ما نیز دو پارلمان در پاکستان داریم که هر دو رابطه نزدیکی با نمایندگان مجلس ایران در قالب گروه دوستی دارند ‌و امیدواریم که این ارتباطات پس از پایان بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ گسترش پیدا کند.

رحیم حیات قریشی اظهار کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان سابقه دیرینه ای دارد و ایران به قلب مردم پاکستان بسیار نزدیک است. ما یک فرهنگ و دین مشترک داریم و نسبت به اهل بیت عشق می ورزیم و زبان فارسی نفوذ زیادی در زبان اردوی پاکستان داشته است.

وی افزود: ایران همیشه پشتیبان و حامی ملت پاکستان بوده و ما قدردان همه حمایت های امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای از مردم و دولت پاکستان هستیم. جمهوری اسلامی پاکستان نیز همیشه مدافع حقوق جمهوری اسلامی ایران بوده و مخالف تحریم‌های صورت گرفته علیه این کشور است و در این میان رئیس مجلس پاکستان طی این مدت دو مرتبه درخواست رفع تحریم های ظالمانه در شرایط همه گیری کرونا را از مجامع بین المللی داشته است.

سفیر پاکستان در ایران اظهار کرد: هر ساله در شورای حقوق بشر ژنو و نیویورک موضع‌گیری‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران می شود و متاسفانه برخی از کشورهای حاضر، سعی در صدور قطعنامه های علیه ایران دارند که این روندی نادرست است.

وی همچنین خواستار مواضع مشترک کشورهای اسلامی در مقابله با اسلام هراسی شد و ابراز امیدواری کرد که این کشورها در مجامع بین المللی بتوانند با گسترش همکاری ها، مواضع مشترکی در مقابله با هجمه های صورت گرفته از سوی کشورهای غربی اتخاذ کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin