سفیر چین در جشن بهاره که هرساله به مناسبت آغاز فصل بهار در این کشور برگزار می‌شود برای ملت‌ ایران و چین آرزوی دوستی کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، “پانگ سن” سفیر چین در ایران با حضور در مراسم جشن بهاره که در سفارت این کشور در تهران برگزار شد حضور یافت.

سفیر چین در ایران ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو برای چینی‌ها و ابراز خرسندی از این که عید بهاره با مشارکت سازمان‌ها، شرکت‌ها و بخش‌های مختلف خصوصی ایرانی و چینی برگزار می‌شود، گفت: عید بهاره چین به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد برای ما محسوب می‌شود و در این روز همانند عید نوروز جشن‌های باشکوهی در کشورمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سابقه بیش از 2000 ساله جشن بهاره در چین، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان هر ساله با فرا رسیدن جشن بهاره گردهم آمده،‌ با سال گذشته خداحافظی می‌کنند و آغاز سال نو را جشن می‌گیرند.

پانگ سن ادامه داد: امیدوار هستم جشن بهاره چین و برگزاری جشنواره‌های حاشیه آن بتواند باعث معرفی فرهنگ و تمدن غنی چین به مردم ایران شود.

سفیر چین در ایران در پایان برای همه ملت‌ها و کشورها به ویژه مردم ایران و چین آرزوی دوستی و برادری کرد و افزود: امیدوار هستم تا برگزاری چنین مراسمی بتواند در راستای هرچه نزدیک‌تر شدن روابط فرهنگی و اجتماعی دو کشور موثر باشد.

محمدی رئیس انجمن دوستی ایران و چین نیز که در این مراسم حضور داشت پس از تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید بهاره چینی برای مردم این کشور آرزوی سالی پربرکت را کرد و گفت: امیدوارم در سال جدید روابط دو کشور و دو ملت بیش از پیش گسترش یابد و همان‌طور که در سال‌های گذشته شاهد گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی بودیم در سال جدید نیز همچنان شاهد افزایش و توسعه تعاملان ایران و چین باشیم.

در حاشیه جشن بهاره چین، عروسک‌هایی به شکل اژدها در حیاط سفارت مشغول به حرکات نمایشی بودند و در اطراف محوطه نیز جشنواره غذای چینی برگزار شد.

همچنین شرکت‌های خصوصی ایرانی و چینی نیز در غرفه‌های مختلف محصولات خود را به نمایش گذاشتند و در انتهای مراسم سفیر چین به همراه رئیس انجمن دوستی ایران و چین چشم اژدهایی را که به صورت نمادین ساخته شده بود رنگ کردند؛ چرا که در باور مردم چین با این کار اژدها بیدار شده و سالی خوش را برای آنها به همراه خواهد آورد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin