سفیر آفریقای جنوبی در ایران در دیدار با شهردار شیراز گفت: فراهم کردن زمینه‌های انعقاد پیمان خواهر خواندگی بین شیراز و شهرهای آفریقای جنوبی یکی از اهداف سفر ما و هیات همراه به این شهر است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، ویکا مازوی کومالو، در دیدار با شهردار شیراز بیان داشت: آمادگی برای همکاری در زمینه استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهر شیراز را داریم و با شکل‌گیری روابط بین شیراز و شهرهای آفریقای جنوبی، شاهد آغاز همکاری در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: سفارت آفریقای جنوبی در ایران می‌تواند زمینه ایجاد ارتباط و ملاقات مدیران شهری شیراز و شهرهای مهم این کشور همچون ژوهانسبورگ را فراهم کند.

وی، با اشاره به لزوم تمرکز بر زمینه‌های کارا و اثربخش ارتباط بین شیراز و ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی افزود: شیراز شهر بسیار تمیزی است و می‌تواند در خصوص نظافت شهری با ژوهانسبورگ تبادل تجربه کند.

کومالو اضافه کرد: در سفر هیات آفریقای جنوبی به شیراز افزون بر مباحث اقتصادی، توجه ویژه‌ای نیز به بحث گردشگری شده و علاقه‌مند به ایجاد همکاری بین شیراز و شهرهای آفریقای جنوبی در این زمینه هستیم.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به برخی از زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه گردشگری گفت: با همکاری شهرداری شیراز می‌توانیم مدیران آژانس‌های آفریقای جنوبی را به این شهر بیاوریم تا آنها با ظرفیت‌های شیراز آشنا شوند، همچنین می‌توانیم زمینه حضور آژانس‌های گردشگری شیراز را در نمایشگاه گردشگری سال آینده (۲۰۲۰میلادی) آفریقای جنوبی فراهم کنیم.

شهردار شیراز هم در این دیدار بیان داشت: زمینه گسترش مراودات شیراز با شهرهای مهم آفریقای جنوبی از جمله ژوهانسبورگ و کیپ تاون مهیاست.

حیدر اسکندرپور افزود: در شیراز ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری وجود دارد که می‌توان با تکیه بر آن با کشور آفریقای جنوبی و سایر کشورهای آفریقایی همکاری‌ها را گسترش داد.

شهردار شیراز با اشاره به همکاری‌های بین المللی و پیمان‌های دوستی و خواهر خواندگی این شهرداری با سایر شهرهای جهان افزود: این آمادگی در مجموعه مدیریت شهری شیراز وجود دارد که با شهرهای مهم آفریقای جنوبی همچون ژوهانسبورگ و کیپ تاون در مورد انعقاد پیمان خواهر خواندگی مذاکراتی انجام شود.

اسکندرپور، خطاب به سفیر آفریقای جنوبی در ایران اظهار داشت: شهرداری شیراز می‌تواند زمینه حضور مدیران تورهای گردشگری آفریقای جنوبی در شیراز و آشنایی آنها با ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری این کلانشهر را فراهم کند تا به واسطه این آشنایی شاهد افزایش حضور گردشگرانی از آفریقا در شیراز باشیم.

شهردار شیراز، سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و توریسم درمانی را یکی دیگر از ابعاد همکاری بین شیراز و آفریقای جنوبی دانست و افزود: شیراز در زمینه پزشکی و بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی در کشور و منطقه پیشتاز است و اگر سرمایه‌گذارانی از آفریقای جنوبی تمایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه داشته باشند، شهرداری می‌تواند شرایط همکاری های متقابل را فراهم کند.

وی، با بیان اینکه مردم ایران و شیراز، دیدگاه مثبتی نسبت به کشور آفریقای جنوبی و سایر کشورهای آفریقایی دارند، اضافه کرد: امیدواربم با فرصت پیش آمده، شاهد افزایش همکاری‌ها و روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین ۲ کشور باشیم.

اسکندرپور با اشاره به جایگاه رفیع نلسون ماندلا آزادیخواه و مبارز اهل آفریقای جنوبی گفت: در شرایط کنونی جهان نیاز داریم که برای جلوگیری از جنگ و خونریزی بر راه و روش این رهبر آزادیبخش تاکید کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin