خانم مندیپ اوبرایان، رییس دفتر یونیسف در ایران با خانم دکتر ژاله فرامرزیان، معاون وزیر ورزش و جوانان در مدیریت و توسعه منابع و دکتر فرشید طهماسبی، مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در این دیدار هر دو طرف بر لزوم همکاری‌های مشترک در حوزه‌ی رشد و سلامت نوجوانان تاکید کردند.

همچنین اهمیت یادگیری مهارت های کسب معیشت جهت توانمندسازی نوجوانان برای انتقال راحت از محیط آموزش به بازار کار و نقش ورزش در ارتقای مهارتهای زندگی و رشد مثبت نوجوانان مورد توافق قرار گرفت.

دکتر طهماسبی ضمن اشاره به ظرفیت و توانمندی بالای جوانان ایرانی بر اهمیت وجود یک رویکرد جامع که تمامی نوجوانان و جوانان با نیازهای متفاوت را در برگیرد، تاکید کرد. ایشان همچنین به نقش ورزش به عنوان بستری برای بهبود مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان و تسهیل رشد مثبت و یکپارچه‌ی آنان اشاره کرد. دکتر طهماسبی همکاری‌های بین‌بخشی در حوزه‌ی توانمندسازی نوجوانان را ضروری خواند و بیان کرد که ایران می‌تواند در این زمینه به یک الگو در منطقه تبدیل شود.

دکتر طهماسبی اعلام کرد که وزارت ورزش و جوانان آمادگی دارد که با حمایت یونیسف اولین مرکز توانمندسازی نوجوانان را با هدف توانمندسازی از طریق ارتقای مهارت‌های زندگی و شغلی تاسیس کند.

در این دیدار دکتر ژاله فرامرزیان و خانم اوبرایان به پتانسیل بالای دختران در جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند.

یونیسف آمادگی خود را برای نشان دادن دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در برنامه های مربوط به جوانان و نوجوانان و تبادل تجربیات موفق با سایر کشور‌ها اعلام کرد. خانم اوبرایان همچنین از موزه‌ی الم‍‍پیک و پارالمپیک بازدید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin