• صفحه خانگی
  • >
  • سازمان ملل
  • >
  • دیدار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران

علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران بر تدوین سند همکاری بین المللی در حوزه آموزش های مهارتی تأکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان در این دیدار با تأکید بر عملگرایی در همکای های دو جانبه گفت: می توانیم با حمایت وزارت امور خارجه سند همکاری قدرتمندی را در حوزه مهارت آموزی با حمایت های سیاسی لازم تدوین کنیم که به واسطه آن دانش و مهارت مربیان به عنوان پیشران مهارت و جریان سازی مهارتی در جامعه ارتقا یابد.

هاشمی با اشاره به گستردگی مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سراسر کشور افزود: در سطوح ملی تا محلی، مرکز و کارگاه آموزشی داریم به طوری که می توانیم خانه مهارت ایجاد کنیم، نباید هر تغییری در محل رخ دهد. بلکه افراد با مراجعه به مناطق توسعه یافته باید نگرش و دید خود را نیز ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران با وجود حدود12 هزار آموزشگاه بخش خصوصی، 600 مرکز آموزش دولتی و 7 هزار کارگاه و ارتباط خوب با صنایع و صنوف،زیر ساخت های مناسبی برای همکاری با UNDP دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: به منظور تسهیل و تسریع در روند همکاری ها فهرستی از موضوعات همکاری توسط دو طرف ارائه شود و سهم و آورده طرفین در آن مشخص شود.

هاشمی همچنین افزود: خدمات آموزشی قابل صدور این سازمان و نیازهای داخلی توسط تیم مشترکی تعیین و برنامه همکاری مشترک نیز تدوین شود.

معاون وزیر تعاون در ادامه گفت: شعارUNDP مبنی بر انسان توانمند و توسعه پایدار باید سرلوحه ملت ها قرار گیرد تا ارزش های انسانی با استفاده از موقعیت های ممتاز شکوفا شود.

وی تأکید کرد: از هر برنامه ای که به ارتقای حقوق شهروندی، کرامت انسانی و پویایی جامعه کمک کند، حمایت می کنیم.

از همکاری های بین المللی با محوریت توانمندسازی، مهارت و تغییر نگرش استقبال می کنیم

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان این که از همکاری های بین المللی با محوریت توانمندسازی، مهارت و تغییر نگرش استقبال می کنیم، گفت: یکی از موضوعات اولویت دار ما توجه به استان هایی با نرخ بیکاری بالاتر است و می توان از تجربیات موفق UNDP برای توسعه اشتغال بهره جست.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و بنادر و شیلات ظرفیت های ارزشمندی هستند که می توانیم در حوزه های مطالعاتی، تربیت مربی و ایجاد کارگاه های آموزشی مرتبط با UNDP همکاری نماییم.

کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران در دیدار با معاون وزیر کار با اشاره به زمینه های همکاری خوبی که در حوزه بین الملل وجود دارد، گفت: یکی از تجربیات UNDP در هند آموزش های لازم بعد از بلایای طبیعی و این می تواند یکی از موضوعات همکاری مشترک باشد.

پروویداس افزود: UNDP با شرکای مختلفی مانند دانشگاه ها، سازمان ها و موسسات متعدد همکاری دارد و می تواند از این ظرفیت ها برای همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه های راهبردی مانند کاهش گازهای مخرب، احیای تالاب ها، فقرزدایی و دیگر موضوعات مورد علاقه دو طرف استفاده نماید.

وی در ادامه گفت: ما می توانیم با حمایت وزارت امور خارجه ایران در موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و آموزش های منتج به شغل همکاری نمائیم.

نماینده مقیم UNDP در ایران گفت: خوشحالم که زبان مشترکی در موضوعات همکاری داریم، ایران می تواند به عنوان یکی از اعضای UNDP از تجربیات دیگر کشورهای عضو مانند ژاپن و کره استفاده نماید.

پروویداس خاطرنشان کرد: تحریم ها علیه ایران باعث اتکای مردم این کشور به ظرفیت های داخلی شده و با توجه به مؤلفه های ارزشمندی مانند جمعیت بالا، منابع انسانی، تمدن 7 هزار ساله، با همکاری UNDP می توانیم در پروژه هایی که به اقتصاد داخلی، ارتقای محصولات و برندهای داخلی کمک می کند، مشارکت نمائیم.

علی نظری دوست، مدیر برنامه های توسعه و دستیار نماینده مقیم UNDPکه در این دیدار حضور داشت، گفت: در حال حاضر در موضوعاتی مانند لایه ازون و افزایش راندمان انرژی در قالب چند پروژه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای همکاری داریم و مایلیم بستر همکاری در جوامع محلی و روستایی نیز فراهم شود.

وی افزود: می توانیم از ظرفیت همکاری های جنوبِ جنوب در برنامه های طرفین بهره مند شویم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin