سفیر ایتالیا در تهران گفت: ورزش نقش بسزایی در روابط ایران و ایتالیا دارد و تلاش می‌کنیم که همکاری‌های دو کشور در این زمینه توسعه یابد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، جوزپه پرونه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: در زمان حاضر روابط و تبادلاتی در بخش ورزشی بین ایران و ایتالیا وجود دارد و یک مربی ایتالیایی در یکی از تیمهای فوتبال ایران فعالیت می کند که امری مثبت در پیشرفت روابط بشمار می آید.

سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به اینکه همکاریها و تبادلاتی نیز در سایر رشته های ورزشی بین ایران و ایتالیا وجود دارد، اظهارداشت: ورزش یکی از زمینه هایی است که به طور قطع تلاش می کنیم روابط ۲ کشور را در این بخش گسترش دهیم.

وی به روابط کهن و محکم ایران و ایتالیا اشاره و اضافه کرد: ما همچنین سعی می کنیم که با وجود شرایط موجود، همکاری های اقتصادی که از دیرباز بین ۲ کشور وجود داشته است را فعال نگه داریم.

پرونه با بیان اینکه اصفهان، منطقه ای فرهنگی و هنری و بسیار شبیه به شهرهای تاریخی ایتالیاست، تصریح کرد: این استان اقتصادی زنده و فعال دارد و هدف ما از تعامل با مسئولان و فعالان این خطه، توسعه روابط مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی و گردشگری است.

وی با تاکید بر اینکه ایتالیا تنها نماینده خارجی در نمایشگاه فلزات گرانبها و طلای اصفهان است و یک سالن ویژه برای آن در نظر گرفته شد، گفت: در مذاکره ای که با مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان داشتم، زمینه های گسترده ای از روابط اقتصادی و تجاری مورد بحث قرار گرفت و امید است هرچه زودتر اجرایی شود.

سفیر ایتالیا در تهران روز سه شنبه برای دیدار با استاندار، نشست مشترک با فعالان اقتصادی و حضور در مراسم آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته به اصفهان سفر کرد.

ایتالیا همواره یکی از شرکای تجاری اروپایی با ایران بشمار می آید به طوریکه با وجود تحریم ها، صادرات ایران به ایتالیا در سال ۹۷ حدود ۲۷۶ میلیون و ۳۶۶ هزار دلار بود و حدود یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون دلار از این کشور واردات داشت و رقم ۱۳ میلیارد دلار برای سطح مبادلات این دو کشور هدفگذاری شده بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin