پائولو بوردینو، و مهدی قدیانلو، دو هنرمند ایتالیایی و ایرانی قصد دارند هنر خود را روی دیوار محل اقامت سفیر ایتالیا در تهران به نمایش گذارند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این اقدام در قالب پروژه ای با عنوان هنر شهری؛ دستمایه‌ای برای وحدت از ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۴ مهر ۱۳۹۸) آغاز می شود و دو هنرمند نامبرده در فضایی واقع در محل اقامت سفیر ایتالیا در تهران، برای خلق دو اثر هنری همکاری می کنند.

آنها با استفاده از زبان آوانگارد و اشکال هنر شهری، عهد محکم دوستی و فرهنگی بین ایتالیا و ایران دو کشوری را که هنر شهری و خیابانی شان پرشور و پراستعداد است، بازتفسیر می کنند.

آوانگارد یا پیشرو به هنرمندان یا آثاری؛ به ویژه در حیطه هنر اطلاق می شود که ماهیتی تجربی، رادیکال یا نوآورانه دارند و در یک دوره معین، پیشروترین اسلوب ها یا مضامین را در آثارشان استفاده می کنند و اغلب بانی جنبش های نو هستند.

هدف از این طرح، از یک سو، ایجاد شرایط خلق آثار مشترک و تبادل هنری در زمینه جدید و نوآورانه و از سوی دیگر، افزایش سطح آگاهی اجتماعی به اهمیت زیباسازی فضاهای شهری با نگرش به افزایش بهزیستی جمعی جوامع شهری از طریق نوع قابل دسترس و جهانی بیان هنری است.آثار هنری این دو هنرمند به مدت دو ماه به نمایش گذاشته شده و سپس با دو اثر هنری دیگر جایگزین می شود و این رویه تا سپتامبر ۲۰۲۰ ادامه می یابد.

قدیانلو پس از آنکه در منطقه ای در نزدیکی تهران بزرگ شد، در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرد و در سال ۲۰۰۵ با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد.وی سپس مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه تربیت مدرس در زمینه مطالعات فیلم دریافت کرد.قدیانلو نقاشی هایی به سبک سورئال و مینیمالیسم دارد.وی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ بیش از یکصد نقاشی دیواری بسیار بزرگ بر دیوارهای پایتخت ایران خلق کرده است.

قدیانلو در سال ۲۰۱۶ زمانی که یک نقاشی دیواری بزرگ را در بوستون آمریکا تکمیل کرد، اولین هنرمند ایرانی پس از انقلاب اسلامی نام گرفت که در هر دو کشور ایران و آمریکا سفارش کار گرفت.

پائولو در سال ۱۹۷۷ در میلان به دنیا آمد و از آن زمان تا به امروز در این شهر زندگی و کار کرده است.

وی به عنوان کارگر صحنه، مهندس صدا و تکنسین صحنه در تئاتر فرانکا رام (Franca Rame) و داریو فو (Dario Fo) فعالیت داشت.

پائولو در کارگاه هایی در میلان مطالعه و کار کرد و در سال ۲۰۰۰، برای اولین بار به عنوان هنرمند خیابانی ایفای نقش کرد.

این هنرمند در سال ۲۰۰۵ پس از ملاقات با لورا پاسکوازو، (Laura Pasquazzo) طراح گرافیکی، استودیو پائوپائو، را راه اندازی کرد.این استودیو در زمینه های مختلفی چون طراحی گرافیکی، طراحی وب، طراحی نمایشگاهی، داد و ستد و ترویج و تولید فعالیت دارد.

وی در سال ۲۰۰۷، کار روی بوم را آغاز کرد و در زمینه خلق آثار دو بعدی و سه بعدی با استفاده از اشکال هندسی و موضوعات عوام پسند و جادویی مجرب شد.این هنرمند آثارش را در فضاهای عمومی، موزه ها و گالری های خصوصی در ایتالیا و کشورهای دیگر به نمایش می گذارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin