برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک جدید 2 میلیون دلاری جمهوری کره برای حمایت از معیشت 30،000 نفر از آسیب پذیرترین پناهندگان افغان ساکن مهمانشهرهای ایران برای دو سال آینده استقبال کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: ما از دولت و مردم کره برای حمایت های مستمرشان از پناهندگان ساکن در ایران قدردانی می کنیم. جمهوری کره از سال 2014 میلادی با اهداء 9.6 میلیون دلار به فعالیتهای ما در صدر کشورهای اهداء کننده کمکهای مالی این سازمان در ایران قرار دارد.

برنامه جهانی غذا در نظر دارد تا این بودجه را صرف ایجاد فرصتهای درآمدزایی برای آسیب پذیرترین پناهندگان افغان که داخل و خارج از مهمانشهرها زندگی می کنند، بنماید. برنامه جهانی غذا آموزش های فنی و حرفه ای لازم برای شروع کسب و کارهای کوچک را در اختیار زنان و مردان پناهنده قرار می دهد. آنها پس از تکمیل این دوره های آموزشی سرمایه شروع به کار خود را دریافت می کنند.

مردان و زنان پناهنده ای که از قبل مهارت های لازم را داشته باشند، یارانه نقدی یا ابزار لازم برای شروع کسب و کار کوچک مانند بافت فرش و گلیم، گلدوزی، خیاطی و دیگر صنایع دستی را دریافت می کنند.

یو جانگ هیان سفیر جمهوری کره در ایران گفت: مایه افتخار من است که در ادامه همکاری نزدیک طی شش سال گذشته با برنامه جهانی غذا این کمک را به پروژه ی ارزشمند “درآمدزایی برای پناهندگان افغان در جمهوری اسلامی ایران” تقدیم نمایم. امیدوارم این پروژه با ایجاد فرصتهای درآمدزائی برای تعداد زیادی از پناهندگان در ایران در بهبود زندگی آنان تاثیرگذار باشد. مایلم در اینجا تاکید کنم که دولت جمهوری کره متعهد به ارائه کمک های بشردوستانه خود در آینده نیز می باشد.

جمهوری اسلامی ایران با حدود یک میلیون پناهنده افغان و عراقی ثبت شده در کشور، پنجمین کشور پناهنده پذیر در جهان است.

برنامه جهانی غذا از اواخر دهه 1980 میلادی، زمانی که اولین گروه پناهجویان از افغانستان و عراق وارد ایران شدند کمک های غذایی خود را به پناهندگان آغاز نموده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin