سفیر کره جنوبی در دیدار با شهردار مشهد گفت: آماده همکاری با شهر مشهد در حوزه شهر هوشمند هستیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، یوجانگ هیان در دیدار با محمدرضا کلائی شهردار مشهد با اشاره به این نکته که سالانه 26 میلیون کره ای به خارج از کره سفر می کنند افزود: این نشان دهنده این است که کره ای ها سفر را دوست دارند و در این میان بیشترین سفرشان به کشورهای جنوب آسیا است.

وی اضافه کرد: من مسلمان نیستم اما با دیداری که از حرم امام رضا (ع) داشتم بسیار مجذوب آن شدم و برایم جالب بود که همین مورد می تواند جذابیت زیادی برای گردشگران کره ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران شهرها و مکانهای باستانی و دیدنی همچون مشهد، اصفهان و شیراز دارد اما متاسفانه میان کره جنوبی و ایران پرواز مستقیم وجود ندارد که امیدواریم با برطرف شدن مشکلات این پرواز برقرار شود که با این اتفاق تعداد زیادی از گردشگران کره ای به ایران از جمله مشهد سفر خواهند کرد.

یوجانگ هیان ادامه داد: در خصوص همکاری های دوجانبه درباره شهر هوشمند نیز شهرهای سئول و پوسان جزو بهترین شهرهای هوشمند هستند و چندی پیش نیز نسل 5Gدر کره جنوبی به کار گرفته شد لذا آماده همکاری با مشهد در زمینه شهر هوشمند هستیم.

سفیر کره جنوبی افزود: هرچند که برخی از مشکلات مانند تحریم وجود دارد اما مدیران جوان و توانمندی مانند شما می‌توانند این مشکلات را حل کنند.

وی گفت: در شهر پوسان خانه فرهنگی ایجاد کرده ایم که کشورهای آسیای جنوبی در آن حضور دارند که از ایران نیز از جمله مشهد در آن حضور پیدا کنند.

سفیر کره جنوبی ادامه داد: موضوع خواهر خواندگی شهر مشهد با شهر پوسان را که از سوی شما پیشنهاد شد پیگیری خواهم کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin