ورونیک پتی، سفیر بلژیک در تهران با حمیده زرآبادی سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حمیده زرآبادی، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن اشاره به اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا علیه برخی کشورها گفت: آمریکا ناقض تعهدات بین المللی است و کشورهای دیگر را نیز به آن تشویق می کند.

وی بر ضرورت هماهنگی و مشارکت همه کشورها برای مقابله با نقض تعهدات بین المللی تأکید کرد.

زرآبادی با اشاره به اقدامات و سیاست های غیر انسانی آمریکا خاطر نشان کرد: سیاست های مخرب آمریکا مانع از رسیدن دارو به بیماران شده و آنها را به کام مرگ کشانده است. واکنش سازمان ها و فعالان حقوق بشری به این جنگ خاموش چیست؟!

نماینده مردم قزوین با اشاره به فعالیت ها و اقدامات فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور و مشارکت زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قابل توجه است.

وی بر گسترش تعاملات میان زنان در پارلمان های ایران و بلژیک در جهت تبادل تجربیات میان دو کشور تأکید کرد.

زرآبادی با تأکید بر اهمیت روابط میان دو کشور اظهار داشت: دیپلماسی پارلمانی استحکام روابط در سطوح مختلف به ویژه دولت ها را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی مستلزم گسترش تعاملات دو جانبه میان کشورهاست.

ورونیک پتی، سفیر بلژیک در تهران در ادامه این دیدار ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از توافقنامه بین المللی برجام خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران را ستود و گفت: برجام یک موقعیت دیپلماتیک برای جهان است و حفظ آن عنصری مهم در جهت صلح و ثبات امنیتی است.

سفیر بلژیک در تهران با اشاره به اقدامات اتحادیه اروپا در خصوص ساز و کار مالی اینستکس در توسعه مبادلات اقتصادی خاطر نشان کرد: تلاش ها در خصوص اقدامات عملیاتی جهت گسترش مناسبات اقتصادی ادامه دارد و سایر کشورهای اروپایی نیز تلاش می کنند تا به عضویت اینستکس بپیوندند.

ورونیک پتی ضمن اشاره به برخی مصوبات پارلمان بلژیک در حوزه زنان، بر اهمیت نقش روابط پارلمانی در توسعه مناسبات میان دو کشور تأکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin