تفاهم‌نامه‌ همکاری بین ایران و یونان در زمینه‌ تبادل کتاب در نمایشگاه کتاب تهران امضا شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و یونان برای تبادل کتاب با حضور قادر آشنا قائم‌مقام سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و استوروس کریمیس رایزن اول و کاردار سفارت یونان در تهران و همچنین کاترینا بالاموتس نماینده بنیاد فرهنگ یونان، در محل نمایشگاه کتاب امضا شد.

آشنا در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور نمایندگان این بنیاد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ایران و یونان اشتراکات فرهنگی بسیاری با هم دارند و کتاب می‌تواند این اشتراکات را به اوج خود برساند.

وی افزود: واقعیت‌های تاریخی حاکی از روابط حسنه بین دو ملت و کشور طی سالیان مختلف بوده است، بنابراین از تبادل غرفه بین دو کشور استقبال می‌کنیم. اگر بتوان از فرصت مطالعه کتاب برای آشنایی هرچه بیشتر طرفین با فرهنگ یکدیگر استفاده کرد، موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیاری در آینده برای هر دو کشور رقم خواهد شد.

کاردار سفارت یونان در تهران هم در این نشست با بیان اینکه ایران و یونان دارای فرهنگ و زبان قدیمی و موقعیت منحصر به فرد هستند، گفت: همکاری فرهنگی بین این دو کشور و ملت می‌تواند مانع از حل شدن فرهنگ دو کشور در روند جهانی شدن شود.

کریمیس با بیان اینکه این دومین بار است که در این نمایشگاه بزرگ شرکت می‌کنم، از پذیرایی بی‌نظیر مسئولان نمایشگاه و همچنین برگزاری عالی نمایشگاه کتاب تشکر کرد.

وی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه مذکور، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک در حیطه ورزشی و در سال‌های آینده در زمینه فرهنگی نیز ارتباطات ایران و یونان بیشتر شده و تفاهم‌نامه‌هایی در این مورد امضا شود.

رایزن اول سفارت یونان در تهران ادامه داد: علاقه به علم و فرهنگ در بین ایران و یونان بسیار زیاد است و همین عنصر فرهنگ و هویت می‌تواند مسیر همکاری‌های دو کشور را افزایش دهد. در این برهه از زمان نیاز است تا ما بتوانیم با بومی‌سازی زبان، آموزش، فرهنگ و اقتصاد هر آنچه را که به ما رسیده است و متعلق به خود ماست به فرزندانمان انتقال دهیم و کتاب، نیرو محرکه‌ی این فرآیند است.

کریمیس در پایان با بیان اینکه در بنیادی کار می‌کند که هدف اصلی‌اش کمک به ارتقای فرهنگ کتابخوانی است، گفت: تلاش می‌کنم از طریق همین بنیاد، تفاهمنامه‌هایی در زمینه تبادل غرفه و سایر حوزه‌های فرهنگی امضا شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin