سفیر پاکستان در تهران تاکید کرد کشورش خواهان تعمیق و گسترش بیش از پیش روابط با ایران در همه زمینه ها به ویژه در حوزه های اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، رفعت مسعود در حاشیه برگزاری برنامه فرهنگی گروه «قوّالی» (یکی از شاخه‌های موسیقی عرفانی که بیشتر در کشور پاکستان رایج است) اعزامی از پاکستان به تهران، در گفتگو با ایرنا گفت: ایران و پاکستان روابط خوبی دارند و ما خواهان گسترش و تعمیق بیش از پیش این روابط به خصوص در حوزه های فرهنگی و اقتصادی هستیم.

وی افزود: برگزاری برنامه های گروه «قوّالی » پاکستان نیز کوششی از جانب سفارت این کشور در راستای آشنایی بیشتر مردم ایران با فرهنگ و موسیقی سنتی پاکستان است.

سفیر پاکستان ضمن تاکید بر ضرورت آشنایی بیش از پیش مردم دو کشور همسایه ایران و پاکستان با فرهنگ در هم تنیدیده و جدایی ناپذیر یکدیگر گفت: با وجود اشتراکات فراوان بین دوکشور و دو ملت در زمینه های دینی، مذهبی، زبانی، فرهنگی و … ، مردم دو کشور هنوز آنگونه باید یکدیگر را نمی شناسند و برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی نقش مهمی در معرفی فرهنگ دو ملت به یکدیگر دارد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه های مشترک و تعامل دوسویه هنرمندان دو کشور و برگزاری جشنواره های مشترک موسیقی، فیلم، عکس و سایر همکاری های مشترک در زمینه فعالیت های فرهنگی، اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد همکاری های بیشتری بین دو کشور در این حوزه باشیم.

رفعت مسعود در خصوص برنامه سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران نیز گفت که هنوز زمان دقیقی برای این سفر مشخص نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اقدامات انجام شده از سوی پاکستان برای آزادی مرزبانان ایرانی، بدون ارائه جزئیاتی در این باره، به حادثه تروریستی اخیر در ایالت بلوچستان پاکستان و کشته شدن شش نفر از نظامیان این کشور اشاره کرد و گفت: تروریسم دشمن مشترک ایران و پاکستان است و این گونه حوادث تروریستی هم در ایران و هم در خاک پاکستان رخ می دهد. دو کشور در تلاش هستند تا در آینده شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

سفیر پاکستان در تهران در ادامه گفت که اسلام آباد بارها درخصوص همکاری برای تامین امنیت مرزهای مشترک با تهران اعلام آمادگی کرده و همواره در شرایط سخت، کنار مردم ایران ایستاده است.

رفعت مسعود همچنین گفت که دولت پاکستان خواستار همکاری ایران برای تحقیقات درباره شناسایی عوامل حمله تروریستی اخیر در ایالت بلوچستان است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin