ایان بیگز سفیر استرالیا در تهران با کارن خانلری نماینده مسیحیان ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، خانلری در ابتدای این دیدار پارلمان نماد دموکراسی در ایران دانست که می تواند با ارائه راهکارهای مناسب در موقعیت های متفاوت نقش زیادی در حل مشکلات و معضلات کشور ایفاء نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با وضعیت جامعه ارامنه در ایران گفت: آزادی های مذهبی، دینی، اجتماعی و سیاسی در قانون اساسی کشور پیش بینی شده و از این حیث جامعه ارامنه ایران مشکلی ندارند اما به مانند سایر مردم ایران مشکلات ناشی از وضعیت اقتصادی، بدلیل اعمال تحریمهاییست که از جانب آمریکا بر ما وارد شده است.

نماینده ارامنه مسیحی شمال کشورمان، نقش ایران در ثبیت صلح و امنیت منطقه را مثبت و سازنده خواند و افزود:حمایت ها و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران از ارامنه عراق و سوریه در جنگ با گروه تروریستی داعش نقش بسیار مهمی در کاهش آلام و مشکلات آنها داشت.

خانلری با ابراز تشکر از موضع گیری دولت استرالیا در حمایت از برجام، افزود: آمریکا نمی تواند با اعمال تحریم به مطامع موردنظر خود دست یابد چرا که مردم ایران به سادگی از ارزشها و آرمانهای والا و مقدس خود چشم پوشی نمی نمایند.

ایان بیگز سفیر استرالیا در تهران در ابتدا با اعلام پنجاهمین سال حضور دیپلماتیک کشورش در ایران، بر تلاش برای ایجاد گروه دوستی پارلمانی در پارلمان کشورش جهت کمک به توسعه و تقویت روابط پارلمانی بین دو کشور تأکید نمود.

سفیر استرالیا در ادامه با اشاره به تحولات داخلی استرالیا در ماههای اخیر و روی کار آمدن دولت جدید بر اهمیت گسترش تعاملات و تبادلات فی مابین تصریح کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin