رایزن فرهنگی و معاون سفیر بوسنی و هرزگوین در ایران با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی و لزوم تبادل گردشگر بین دو کشور، گفت: توسعه گردشگری نیازمند لغو صدور روادید و ایجاد پروازهای مستقیم بین کشورهاست.

به گزارش آوا دیپلماتیک، ساتکو بیتانگا در حاشیه آیین گشایش رسمی رویداد گردشگری تبریز 2018 در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: تبریز شهری زیبا، دوست داشتنی و تاریخی است و ظرفیت های مناسبی برای جذب گردشگر دارد.

وی در مورد جاذبه های گردشگری تبریز، گفت: تبریز مثل شهرهای تاریخی ایران همچون اصفهان، شیراز و کاشان دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری چشم نواز و جذابی بوده و به ویژه بازدید از بازار تاریخی این شهر برای گردشگران بسیار لذت بخش است.

رایزن فرهنگی سفارت بوسنی و هرزگوین در مورد تبادل گردشگر بین ایران و کشورش خاطر نشان کرد: هر دو ملت دارای اشتراکات دینی و فرهنگی هستند که باید از این فرصت برای تبادل گردشگر به خوبی استفاده شود.

ساتکو بیتانگا در پاسخ به اینکه شما به عنوان رایزن فرهنگی چطور می توانید مردم کشورتان را نسبت به مسافرت به ایران و بویژه تبریز تشویق کنید؟ گفت: ایران جاذبه های فرهنگی و گردشگری خوبی برای دیدن دارد اما متاسفانه پرواز مستقیمی از بوسنی به تهران یا تبریز وجود ندارد در حالی که روزانه چندین پرواز مستقیم بین بوسنی و چند شهر ترکیه انجام می شود.

وی همچنین لغو صدور روادید را در توسعه مناسبات گردشگری و فرهنگی بین دو کشور بوسنی و هرزگوین و ایران موثر دانست.

رایزن فرهنگی سفارت بوسنی و هرزگوین در ایران با بیان اینکه کشورش نیز دارای جاذبه های گردشگری بویژه در ماه مارس و آوریل (فروردین و اردیبهشت) است از گردشگران ایرانی خواست تا از این جاذبه ها دیدن کنند.

آیین آغاز به کار رسمی رویداد انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی همزمان با سفر رییس جمهوری به تبریز در مرکز همایش های بین المللی این شهر برگزار شد؛ 60 میهمان عالی رتبه خارجی در این آیین حضور داشتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin