حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با نیکلاس کیتی کیتی، سفیر زیمبابوه در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دو کشور گفت: گسترش مناسبات دوستانه میان ایران و زیمبابوه در زمینه های مختلف از اهمیت برخوردار است و باید همکاری های اقتصادی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل همچنین با تاکید بر سابقه مبارزات ضد استعماری در دو کشور افزود: ایستادگی و مقاومت مردم و رهبران دو کشور در برابر قدرت‌های زورگوی جهانی الگوی مهمی برای مبارزات آزادیخواهی و برابری در جهان است.

وی ادامه داد: افزایش ارتباطات پارلمانی نقش مهمی در توسعه همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف دارد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از سفر رئیس جمهور زیمبابوه به ایران و شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اظهار داشت: تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین نزد رهبران دو کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در پایان این دیدار بر لزوم پیگیری و اجرای کلیه توافقات به عمل آمده میان مسئولان دو کشور تاکید کرد.

سفیر زیمبابوه در تهران نیز در همین دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات دوستانه با ایران گفت: توسعه مناسبات در تمامی زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران مورد توجه و اهتمام ویژه مسئولان کشورش قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور افزود: ارتباط میان مجالس دو کشور نقش مهمی در توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همکاری در سطح سازمان های منطقه ای و بین المللی دارد.

نیکلاس کیتی کیتی، در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مردم و مسئولان کشورش با تمام توان در برابر زیاده خواهی های امریکا و هم‌پیمانانش که با انواع فشارها از جمله اعمال تحریم های گوناگون سعی در ضربه زدن به استقلال، امنیت و تمامیت ارضی زیمبابوه را دارند، ایستادگی می کنند.

سفیر زیمبابوه در تهران در پایان این دیدار نسبت به گسترش روزافزون مناسبات تهران–هراره ابراز امیدواری کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin