سفیر جمهوری چک در ملاقات با رئیس اتاق تهران، بر آمادگی بخش بازرگانی سفارت این کشور برای تقویت مناسبات اقتصادی بنگاه‌های دو کشور تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، اسوا پپلوک چومبا در حالی به همراه رایزن بازرگانی سفارت جمهوری چک به دیدار مسعود خوانساری آمد که اتاق تهران در تدارک اعزام یک هیات بلندمرتبه تجاری به پراگ تا کمتر از یک ماه دیگر است.

سفیر چک در این دیدار با اشاره به رفت‌وآمد چندین هیات اقتصادی میان دو کشور پس از امضای توافق هسته‌ای سال گذشته، گفت: علاوه بر آنکه صاحبان کسب‌وکار در دو کشور از بازگشایی مناسبات دو طرف استقبال بالایی کرده‌اند، رفت‌وآمد مقامات سیاسی نیز طی این مدت تشدید شده است و این اتفاقات نوید گسترش همکاری‌های گسترده اقتصادی را می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری اولین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری چک که آذرماه امسال در پراگ برگزار شد، افزود: در این اجلاس دو کشور به توافقات اقتصادی مهم از جمله سرمایه‌گذاری مشترک دست پیدا کردند.

سفیر جمهوری چک با بیان اینکه مانع جدی بر سر توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور، تعاملات بانکی است، گفت: برای رفع این مشکل نیز مقامات بانکی و پولی دو کشور مذاکراتی داشته‌اند و امیدواریم توافقات به دست آمده در این زمینه هرچه سریع‌تر نهایی شود.

مسعود خوانساری نیز در این دیدار، با اشاره به میزبانی اتاق تهران طی یک سال گذشته از چندین هیات تجاری از جمهوری چک، گفت: سابقه همکاری‌های صنعتی دو کشور به بیش از نیم قرن می‌رسد و پیوند نزدیکی میان صنایع مختلف دو کشور برقرار است.

مسعود خوانساری با اشاره به آمادگی اتاق تهران برای اعزام هیات تجاری این اتاق به جمهوری چک، افزود: اعضای این هیات تجاری از صاحبان بنگاه‌های فعال و با سابقه ایران هستند که به خوبی با صنایع جمهوری چک نیز آشنا هستند و این سفر و مذاکرات پیش‌بینی شده آن، می‌تواند روند همکاری‌های اقتصادی دو کشور را دگرگون کند.

رئیس اتاق تهران ابزار امیدواری کرد که برنامه‌های هیات تجاری ایران در چک به خوبی پیش برود و به نتایج قابل قبولی برسد که موجب توسعه همکاری‌های دوجانبه شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin