سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش مجالس در توسعه و گسترش مراودات میان دو کشور گفت: مجالس دو کشور می توانند حامی و تسهیل کننده ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و اوکراین باشند.

وی در همین بخش تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی نشان دهنده علاقمندی به توسعه و گسترش مراودات فیمابین دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بحران های تحمیلی به سوریه، عراق و یمن خاطرنشان کرد: دخالت نظامی کشورهای بیگانه و ارسال سلاح برای گروه های تروریستی به افزایش تنش در منطقه منجر شده است.

وی افزود: سیاست حمایت از گروه های تروریستی توسط آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن سیاستی غلط و شکست خورده است و با معیارهای دمکراسی مورد ادعای خودشان مغایرت دارد.

بروجردی در ادامه رفتار آمریکا در تمدید قانون تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را رفتاری مغایر تعهدات این کشور در برجام و نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکا دانست.

در ادامه این دیدار سرگئی بوردیلیاک با ابراز خرسندی از روند توسعه مناسبات دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و مهم در منطقه می باشد و دولت و پارلمان ایران همواره بر ارتقاء سطح مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و صنعتی فیمابین تاکید ویژه ای دارند.

سفیر اوکراین با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی، کشاورزی و صنعتی در کشورش افزود: اوکراین از هرگونه همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک با بخش های خصوصی و دولتی ایران در عرصه های مختلف استقبال می کند.

سرگئی بوردیلیاک در پایان بر رایزنی ها و دیدارهای مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد و آن را تقویت کننده ارتباطات دوستانه فیمابین دانست.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin