فادی حاج علی، سفیر لبنان در ایران با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن تبریک تکمیل روند سیاسی و انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تحولات کشور دوست، لبنان را پیگیری می‌کند. ما معتقدیم که انتخاب میشل عون نقش مهمی در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و تقویت ثبات و امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم دارد.

وی با تاکید بر اینکه سیاستمداران کاخ سفید و تل آویو راهبرد مشترکی را در منطقه و در جهت تضعیف کشورهای منطقه دنبال می‌کنند، افزود: آمریکایی‌ها تلاش کردند در سوریه به یک توافق سیاسی دست پیدا کنند و به دنبال حذف بشاراسد بودند ولی راه‌حل آن‌ها واقع بینانه نبود.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص مسائل منطقه‌ای در شرایط حساسی قرار داریم، گفت: عملیات آزادسازی موصل با مجاهدت‌های ارتش، دولت، همه گروه‌های مردمی، حشدالشعبی و دیگر گروه‌ها با موفقیت پیش می‌رود و ان‌شاءالله پیروزی در موصل نزدیک است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌ الملل با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- لبنان در مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی تصریح کرد: این گروه دوستی پارلمانی آمادگی هرگونه همکاری و مساعدت در جهت توسعه مناسبات دو کشور در تمام زمینه‌ها را دارد و قطعا توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در دوره جدید لبنان باید مورد توجه دو کشور باشد.

سفیر لبنان در ایران: جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان دوست و برادر در کنار ملت‌های مظلوم است

در ادامه این دیدار، فادی حاج علی سفیر لبنان در ایران نیز با اشاره به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگ و مهمی است و همواره به عنوان دوست و برادر در کنار ملت‌های مظلوم قرار دارد.

وی ضمن تاکید بر علاقه‌مندی لبنان برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه‌ها به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی افزود: تجار لبنانی علاقه‌مند هستند در جهت توسعه سطح روابط تجاری و مبادلات اقتصادی با جمهوری اسلامی همکاری نزدیک‌تری داشته باشند.

فادی حاج علی با قدردانی از نقش محوری و مهم ایران در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و با ثبات در منطقه و جهان است.

سفیر لبنان در ایران تصریح کرد: تعیین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لبنان، نشانگر عمق و اهمیت روابط دو کشور است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin