“علاء الدین بروجردی” رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با “سلیم کارا عثمان اوغلو” سفیر ترکیه در ایران دیدار و گفتگو کرد.علاء الدین بروجردی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف، گفت: ایران و ترکیه ظرفیت‌های بسیاری فراوانی برای توسعه و تقویت مناسبات دوستانه دارند که باید با برنامه‌ریزی از این ظرفیتها بهره بیشتری ببریم.

وی همچنین نقش و جایگاه مجالس دو کشور را در توسعه و تحکیم همکاری‌های همه جانبه فی‌مابین بسیار مهم دانست و اظهار داشت: مجالس دو کشور باید نقش موثر خود را در تعمیق و ارتقاء سطح مناسبات دو جانبه ایفا کنند و مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا آمادگی دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و جهانی بویژه اکو، سازمان کنفرانس اسلامی و D-۸اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور در زمینه تحولات منطقه و بین‌المللی، عرصه‌های گسترده‌ای برای تقویت همکارهای فی‌مابین وجود دارد و مبارزه با تروریسم نیز می‌تواند یکی زمینه‌های بسیار مهم همکاری بین دو کشور باشد.

در ادامه این دیدار “سلیم کارا عثمان اوغلو” سفیر جدید ترکیه در کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت همکاری‌ها و تقویت مناسبات دوستانه فی‌مابین برای کشورش گفت: رشد و تقویت مناسبات همه جانبه با ایران یکی از الویت‌های مهم سیاست خارجی ترکیه است.

وی با اشاره به حجم مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد: باید زمینه‌های فراوان سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌های تولیدی دو کشور را شناسایی و از آنها استفاده شود.

سفیر جدید ترکیه بر عزم کشورش برای مبارزه با تروریسم و همکاری مشترک با ایران در این زمینه تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار سفیر ترکیه پیام “مراد مرجان” رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی ترکیه را در خصوص دعوت از “علا الدین بروجردی” برای سفر به این کشور اعلام کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ضمن قدردانی از این دعوت ابراز امیدواری کرد این سفر در آینده نزدیک انجام شود. همچنین مقرر شد تاریخ انجام این سفر از مجاری دیپلمایتک پیگیری شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin