مراسم روز همبستگی با مردم کشمیر در سفارت پاکستان در تهران با حضور اساتید، دانشجویان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، آصف درانی سفیر پاکستان در ایران طی سخنانی با اشاره به ضمن خوشامد گویی به شرکت کنندگان در این مراسم، به مردم دلیر کشمیر که در تلاش برای کسب حق غیرقابل‌انکار تعیین سرنوشت، قربانیان بی‌شماری داده‌اند ادای احترام کرد.

او به جنایات نیروهای هندی در کشمیر اشغالی اشاره نمود و تصریح کرد: اسرائیل در فلسطین و هند در کشمیر دو نیروی اشغالگر جهان هستند که ادعای دموکراسی دارند اما بدترین جنایات را مرتکب شده‌اند تا به کمک نیروهای وحشی، به اشغالگری خود تداوم ببخشند. نهادهای بین‌المللی حقوق بشری امکان تحقیق در مورد جنایات نیروهای هند را ندارند.

وی افزود: پاکستان قویاً وحشی‌گری‌ها و توسل آشکار به زور توسط نیروهای امنیتی هند که منجر به شهادت هزاران تن از مردان، زنان و کودکان کشمیری، به خاطر بلند کردن صدایشان در راه هدفی مشروع شده است، محکوم می‌کند. موج جدید وحشی‌گری‌های هند پس از شهادت «برهان وانی» در تاریخ 8 جولای 2016 با تاکتیک‌های جدیدی جهت نابینا کردن معترضان با تفنگ‌های ساچمه‌ای همراه بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هزاران «چشم‌به‌راه» در انتظار همسران ازدست‌رفته هستند. این زنان اطلاعی ندارند که همسرانشان کشته شده یا زنده‌اند.

در ادامه سفیر پاکستان بر حمایت بلامنازع اخلاقی، سیاسی و دیپلماتیک پاکستان از مردم کشمیر تأکید کرد.

سفیر پاکستان در ایران ضمن اشاره به موضع پاکستان در مسئله کشمیر، تصریح کرد کشورش هم چنان در راستای آرمان به‌حق مردم کشمیر در کنار آن‌ها خواهد بود.

«مریم کوزه سوزان» دانشجوی زبان اردو از دانشگاه تهران و «لوبنا وانی» از دانشجویان هندی در حمایت از تلاش مردم کشمیر و محکوم کردن جنایات نیروهای اشغالگر هند سخنرانی کردند.

«ناصر یمین مردوخی» روزنامه‌نگار باسابقه ایرانی شعری در باب همبستگی با مردم کشمیر قرائت کرد.

در این برنامه اساتید، پژوهشگران، روشنفکران و نمایندگان رسانه‌های ایران، اعضای جامعه پاکستان از دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده زبان‌های اردو دانشگاه تهران حضور داشتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin