دولت استرالیا 2 میلیون دلار استرالیا برای حمایت به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران اختصاص داد.

به گزارش آوایپلماتیک، پال فولی سفیر استرالیا در ایران اعلام کرد مبلغ 2 میلیون دلار استرالیا برای حمایت از تلاش های کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای بیمه خدمات درمانی پناهندگان افغانی ساکن در ایران اختصاص داده شده است.

وی افزود: مبلغ اهدایی دولت استرالیا به منظور بهبود سطح سلامت و استانداردهای زندگی پناهجویان در اقامتگاه های مخصوص آنها و در نقاط شهری اختصاص یافته است.

فولی خاطرنشان کرد: استرالیا و جامعه بین الملل قدردان تلاش های مردم ایران در میزبانی از شمار کثیری از پناهندگان افغان در طول 30 سال گذشته هستند.

سفیر استرالیا در تهران گفت:به لطف این کمک مالی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان قادر خواهد بود، بیمه خدمات درمانی را برای 220 هزار پناهجوی آسیب پذیر، که 2 هزار نفر از آنها مبتلا به بیماری های خاص هستند، فراهم آورد.

این مقام استرالیایی معتقد است که این اقدام نمایانگر حمایت استرالیا از “راه حل راهبردی برای پناهندگان افغان” (SSAR) است و جامعه بین الملل از طریق این برنامه از تلاش های ایران و پاکستان در میزبانی از پناهندگان افغان حمایت می کند.

طبق برنامه های کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، بیمه اجتماعی و پزشکی، دسترسی به خدمات پزشکی برای پناهندگان، شامل پناهندگان مبتلا به بیماری های خاص، فراهم خواهد شد.

بنابراین گزارش، استرالیا بزرگترین مقصد اسکان مجدد برای پناهندگان افغانی ساکن در ایران محسوب می شود. تنها در دو سال اخیر، با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بیش از یک هزار و 700 پناهجوی افغانی در استرالیا اسکان مجدد یافته اند.

استرالیا از ادامه همکاری با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و دیگر سازمان ها برای حمایت از پناهجویان افغان ساکن در ایران استقبال می کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin