نماینده فائو در ایران طی مراسم امضای تفاهم‌نامه اسناد فائو در پروژه ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: این پروژه سنگ بنای مشترک بین المللی برای احیای دریاچه ارومیه است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سرج ناکوزی افزود: در این پروژه ارائه کمک‌های فنی و مهندسی و روش‌هایی که در نهایت منجر به مدیریت منابع آب در دریاچه ارومیه می‌شود مد نظر قرار دارد و همچنین این پروژه می‌تواند توسعه همکاری‌ها را در این خصوص فراهم کند.

رئیس دفتر نمایندگی فائو ادامه داد: این پروژه با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه و دانشگاه شریف می‌تواند نتیجه حائز اهمیتی به ویژه در حوضه آبخیز دریاچه برای جوامع محلی داشته باشد.

ناکوزی با بیان اینکه در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه فعالیت‌های متعددی در خصوص جلوگیری از خشک شدن دریاچه انجام شده است عنوان کرد: فعالیت‌هایی که در دریاچه ارومیه انجام می‌شود سمبلی از اقدامات برای احیای این دریاچه است.

وی گفت: این اطمینان را برای ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌دهیم که در رابطه با مشکلات محیط زیستی ایران همکاری‌های جدی خواهیم داشت و امیدوار هستیم که روابطمان با دولت ایران با حمایت‌های مالی دولت ژاپن ادامه داشته باشند.

در این مراسم کوبایاشی، سفیر ژاپن در ایران درباره همکاری‌های دولت ایران و ژاپن اظهار داشت: بیشترین توجه ما در ایران به مسائل زیست محیطی است. در این خصوص صحبت‌هایی با یکدیگر داشته‌ایم که منتظر نتیجه هستیم.

وی ادامه داد: در بازدید از دریاچه ارومیه متوجه شرایط ناخوشایند این دریاچه شدم و این اطمینان را می‌دهم که کمک‌های دولت ژاپن در مسائل محیط زیست و دریاچه ارومیه ادامه داشته باشد.

کوبایاشی خاطرنشان کرد: فرآیند تامین منابع مالی برای پروژه‌ها به طور سالانه است ولی در مورد احیای دریاچه ارومیه ما توانسته‌ایم پول چهار سال این پروژه را از دولت ژاپن بگیریم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin