نمایشگاه صنایع دستی و آثار موزه‌ای ترکمنستان با حضور سفیر این کشور و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر کشورمان در فرهنگستان هنر، گشایش یافت.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در این مراسم که سفیر ترکمنستان در تهران، و هیأت 50 نفره از هنرمندان این کشور حضور داشتند، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات ضمن ابراز خرسندی از برگزاری روزهای فرهنگی ترکمنستان در کشورمان گفت: برگزاری برنامه‌های «روزهای فرهنگی ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران» به منظور گسترش و تعمیق روابط فرهنگی دو کشور صورت گرفته است که مراسم افتتاحیه آن در تالار وحدت، ظرفیت های فرهنگی ترکمنستان و گام های استوار دو کشور در توسعه مناسبات فرهنگی را به تصویر کشید.

علی هاشمی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در راستای اراده سیاسی رهبران دو کشور به انجام می‌رسد و من مطمئن هستم این رویدادهای مهم می‌توانند به شناخت و گسترش روابط دو کشور بیانجامد.

در ادامه این مراسم، سفیر ترکمنستان در ایران، ضمن ابراز خرسندی از این رویداد هنری در ایران، اظهار داشت: برگزاری «روزهای فرهنگی ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران» اقدامی است که در راستای گسترش روابط فرهنگی و سیاسی دو کشور به انجام رسیده است.

احمد قربانف در ادامه به برنامه‌هایی که در این روزها برگزار می‌شود، اشاره و ادامه داد: مراسم افتتاحیه این برنامه‌ها دیروز در تالار وحدت برگزار شد که با استقبال گرمی از سوی ایرانیان مواجه شد. علاوه بر نمایشگاه «صنایع دستی و ارزش‌های موزه‌ای» که در فرهنگستان هنر افتتاح شد.

بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و اربتطات اسلامی، برگزاری نمایش‌های آیینی و سنتی نوجوانان ترکمنستان به همراه موسیقی عاشیق از جمله برنامه‌هایی بود که در ادامه افتتاح نمایشگاه اجرا شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin