کاردار سفارت کشور ساحل‌عاج در ایران بابیان اینکه آمادگی همکاری مراودات بازرگانی بین دو کشور وجود دارد، گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری بین ایران و ساحل‌عاج مهیا است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، تاماکولو واتارا ظهر در نشست با فعالان اقتصادی استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه خوشبختانه روابط دیپلماتیک ایران و ساحل‌عاج در حد بسیار مطلوبی قرار دارد، خاطرنشان داشت: این امر زمینه مشارکت اقتصادی و روابط تجاری رابین دو کشور افزایش می‌دهد که درواقع این حالت ثبات و آرامش شرایط را برای سرمایه‌گذاری بین ایران و ساحل‌عاج فراهم کرده است.

وی بابیان اینکه این دو کشور از دیرباز با یکدیگر مراودات تجاری بسیاری داشتند، افزود: حضور فعالان اقتصادی و ایجاد تفاهم‌نامه‌های تجاری طی سنوات گذشته بین دو کشور ره به افزایش داشته است که امروز می‌توان با بهره‌گیری لازم، این فرصت‌ها را در استان سمنان شناسایی و برای سرمایه‌گذاری اقدام کرد.

کاردار سفارت کشور ساحل‌عاج در ایران بابیان اینکه این کشور ظرفیت سرمایه‌گذاری را دارد، ابراز داشت: بادام‌هندی، کاکائو و قهوه ازجمله محصولات کشاورزی است که کشت آن در ساحل‌عاج رونق بسیار دارد، لذا از سرمایه‌گذاران ایرانی دعوت می‌کنیم تا از این ظرفیت‌ها دیدن و برای تبادلات اقتصادی اقدام کنند.

واتارا در ادامه تصریح کرد: ساحل‌عاج درگذشته با بحران‌های بسیاری مواجه بود اما اکنون در شرایطی قرار داریم که می‌توانیم پذیرای سرمایه‌گذاران کشورهای دیگر باشیم و از سوی دیگر با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار ایران آمادگی حضور سرمایه‌گذاران کشور عاج در ایران کاملاً وجود دارد.

وی افزود: استان سمنان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری و تجاری است که می‌توان با برنامه‌ریزی لازم زمینه را برای تقویت این مراودات ۴۳ ساله به نحو مطلوب فراهم کرد و امیدواریم این همکاری به انعقاد تفاهم‌نامه‌های بیشتر در بین دو کشور منجر شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin